ساخت سپر خورشیدی برای محافظت از زمین

محافظت از کره زمین در مقابل خطر توفان‌ها و تشعشات کیهانی این روز‌ها مورد بحث در جوامع علمی است. براساس جدیدترین پژوهش‌ها، توفان‌های خورشیدی می‌توانند خطری جدی برای زندگی انسان‌ها درکره زمین باشند. این توفان‌ها به شبکه‌های مخابراتی و ماهواره‌ای آسیب می‌رسانند، سبب قطع شدن اینترنت و اختلال در پرواز هواپیما‌ها می‌شوند.

محققان در پژوهش‌های خود رقمی بیش از ۲۰ تریلیون دلار خسارت درطی ۱۵۰ سال آینده به دلیل توفان‌های خورشیدی را در زمین تخمین زده اند.به همین دلیل گروهی از محققان طرح ساخت یک سپر محافظتی مغناطیسی (magnetic deflector) را پیشنهاد داده اند که می‌تواند بین کره زمین و خورشید قراربگیرد و ذرات خطرناک خورشید را که به سوی زمین می‌آیند منحرف کند.

بیشتر مردم از زمان بروز توفان‌های خورشیدی آگاه نیستند، اما بیشتر خاموشی ها، اختلال‌های رادیویی و ماهواره‌ای به این دلیل رخ می‌دهد.کارشناسان هشدار می‌دهند امکان دارد درآینده توفان‌های خورشیدی سهمگین باعث از بین رفتن شبکه برق و بروز فاجعه در سیاره زمین شوند.

این سپر خورشیدی از جنس فلز مس است و به حدود ۱۰۰ هزار تن ماده معدنی برای قرارگیری در مدار مغناطیسی کره زمین نیاز است که وسعتی برابر با ۳۲۹ هزار کیلومتر از آسمان زمین را می‌پوشاند.کارشناسان تخمین می‌زنند که احتمال دارد توفان خورشیدی در دهه آینده با احتمال ۱۰ درصد رخ دهد و خسارتی افزون بر ۱۰ تریلیون دلار ایجاد کند.

محققان همچنین اعلام کرده‌اند که هزینه انجام این پروژه افزون بر ۱۰۰ میلیارد دلار و هزینه بسیار بالایی است، اما با توجه به خسارتی که توفان خورشیدی به زمین می‌زند این هزینه بسیار کم است.بررسی درخصوص اجرای این پروژه توسط کارشناسان در دست اجرا است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟