دستگیری عامل اغفال فرزندان در بازی‌های رایانه‌ای

سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران درتشریح این خبر گفت: با مراجعه پدری که حساب بانکی اش به دلیل خرید اکانت بازی برای فرزندش مورد کلاهبرداری قرار گرفته بود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش رکنا، این مقام انتظامی در تشریح این خبر افزود: شاکی اعلام داشت فرزندم اقدام به خرید اکانت بازی از فردی ناشناس نموده که پس از واریز وجه برای وی ، فروشنده قبل از ارسال جیمیل برای فرزندم اقدام به تغییر رمز جیمیل مذکور نموده، و متاسفانه دیگر پاسخگوی فرزندم نمی‌باشد.

وی افزود: در بررسی‌های بیشتر متهم شناسایی و در ابتدای حضور در این پلیس منکر انجام هر گونه عمل مجرمانه‌ای شد ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات لب به اعتراف گشود و به پذیرش بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

سرهنگ سلطان آبادی به شهروندان توصیه کرد: والدین ضمن رعایت رده بندی سنی بازی‌ها برای فرزندان خود، ارتباط آنان را نیز در بازی‌های آنلاین با دقت زیر نظر داشته باشند زیرا مجرمان سایبری با هویت غیر واقعی در بازی‌های آنلاین شرکت کرده و اقدام به اغفال کاربران بخصوص کودکان و نوجوانان می‌کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست های مردمی و یا با شماره گیری  096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

کدخبر: 752681 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟