افزایش فالوور به قیمت هتک حیثیت در ایلام

رئیس پلیس فتا استان ایلام اظهار داشت با اشاره به اینکه متاسفانه برخی کاربران برای افزایش فالوور دست به هر اقدامی می‌زنند که موجب ضربه زدن به جایگاه اجتماعی افراد حقیقی می‌شود ، اظهار داشت : قانون‌گذار برای اینگونه جرایم مجازاتی از جمله حبس را تعیین کرده است.

 سرهنگ علی جمالی، رئیس پلیس فتا استان ایلام در راستای کشف این پرونده گفت: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر انتشار کلیپ یکی از شهروندان همراه با توهین و هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، پرونده‌ای تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش رکنا، این مقام انتظامی افزود: پس از حضور شاکی و با بررسی مستندات اخذ شده عاملین هتک حیثیت شناسایی گردیدند و در ادامه با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شدند.

رئیس پلیس فتا ایلام در ادامه گفت: متهمین در برابر مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرده و انگیزه خود را شوخی و صرفا جهت افزایش فالوور عنوان کردند.

سرهنگ جمالی اضهار داشت: متاسفانه برخی کاربران برای افزایش فالوور دست به هر اقدامی می‌زنند که بعضا حتی اقدامی غیرقانونی از قبیل؛ توهین و هتک حیثیت را نیز مرتکب می‌شوند که موجب ضربه زدن به جایگاه اجتماعی افراد حقیقی می‌شود و قانون‌گذار برای اینگونه جرایم مجازاتی از جمله حبس را تعیین کرده است.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند با تماس با شماره مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 موضوع را به کارشناسان ما اطلاع دهند.

کدخبر: 750440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟