کلاهبرداری مالی با استفاده از پروفایل دوستان و اقوام/ در تهران فاش شد

سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران درتشریح این پرونده قضایی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری از وی از طریق واریز مبلغی به درخواست.

به گزارش رکنا، یکی از دوستان خود در فضای مجازی به حساب شخصی ناشناس، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی از شناسایی متهم خبر داد و گفت: بعد از اقدامات تخصصی و فنی‌مهندسی تیم کارشناسان پلیس فتا مشخص گردید با هک شدن حساب کاربری یکی از دوستان شاکی و ارسال پیام اعلام نیاز مالی از طریق پروفایل قربانی به مخاطبان وی و اطمینان مخاطبان به فضای مجازی و واریز مبالغ درخواستی به شماره کارتی که کلاهبردار برای آنها مشخص نموده بود دچار این کلاهبرداری شدند.

رئیس پلیس فتا اظهار کرد:فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی این امکان را فراهم می‌آورند تا شناسایی واقعی بودن هویت‌های مجازی افراد به سختی صورت پذیرد و کلاهبرداران با حساب‌های کاربری متفاوت در قالب هویت‌های مختلف در این فضا به فعالیت بپردازند.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با چنین درخواست هایی ابتدا طی تماس تلفنی با فرد درخواست دهنده از واقعی بودن ارسال درخواست نیاز مالی از طرف وی مطمئن شده سپس اقدام به واریز پول برای وی نمایند.

همچنین شهروندان می‌توانند از طریق مراجعه به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir   نسبت به ارتقاء آگاهی در خصوص استفاده از فضای مجازی بهره ببرند.

کدخبر: 722933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟