عملیات 125 برای نجات 2 کودک و 2 زن در آتش سوزی تهران+ عکس

در ساعت 13:15 دقیقه روز گذشته، شهروندان با مشاهده خروج دود غلیظ از داخل یک ساختمان مسکونی واقع در شهرک وصال، خیابان یاس با سامانه 125 تماس گرفته و از این آتش سوزی خبر دادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های 82، 22 و گروه امدادونجات 6 به همراه خودروهای پشتیبانی را روانه محل حادثه کرد.

به گزارش رکنا، به گفته محسن شمسایی افسر آماده منطقه هفت عملیات سازمان آتش نشانی تهران، محل حادثه یک کارگاه تولیدی پوشاک در طبقه منفی یک ساختمان 6 طبقه مسکونی بود که به علت نامعلومی طعمه آتش سوزی شد.

وی با اشاره به این که دود و شعله های آتش از فاصله دور کاملا نمایان بود، افزود: بنابه اظهار شاهدان، به دنبال وقوع این حادثه، ساکنان به سرعت ساختمان مسکونی را ترک کردند ولی 4 نفر دیگر از ساکنان به علت شدت دود و حرارت نتوانستند از داخل ساختمان خارج شوند و در میان دود در داخل طبقات فوقانی ساختمان گرفتار شدند.

شمسایی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله به دو تیم عملیاتی تقسیم شدند که هر دو تیم پس از مجهز شدن به دستگاه تنفسی و با ابزار مخصوص نجات و لوله های آبدهی وارد ساختمان شده و اقدام به جستجوی محبوسین و همچنین مهار شعله های آتش کردند.

این افسرآماده آتش نشانی ادامه داد: گروهی از آتش نشانان به سرعت محبوس شدگان این حادثه که دو کودک خردسال و دو زن 17 و 21 ساله بودند، را درطبقات این ساختمان مسکونی پیدا کرده و هر چهار نفر را به پشت بام ساختمان انتقال دادند.

وی افزود: گستردگی آتش و همچنین حجم زیاد پارچه ها در داخل کارگاه تولیدی، مهار شعله های آتش را برای نیروهای عملیاتی با سختی مواجه کرده بود که آتش نشانان در یک عملیات تهاجمی و با استفاده از کف مخصوص آتش نشانی به مقابله با آتش سوزی پرداخته و سرانجام موفق شدند شعله های سرکش آتش را مهار و از سرایت آن به طبقات فوقانی و واحدهای مسکونی جلوگیری کنند.

افسر آماده منطقه هفت عملیات ابراز کرد:آتش نشانان پس از ایمن سازی اولیه، محبوسین را از قسمت پشت بام به محل امنی بیرون از ساختمان انتقال داده و برای انجام معاینات اولیه تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از اطمینان از عدم آتش سوزی مجدد با استفاده از فن های فشار قوی اقدام به تخلیه دود از داخل ساختمان کردند.

گفتنی است علت بروز این آتش سوزی و نیز برآورد خسارات وارده از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه دردست بررسی است.

آتش سوزی

آتش سوزی

آتش سوزی

آتش سوزی

آتش سوزی

آتش سوزی

کدخبر: 722914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟