دستگیری سارقان خودرو در تهران

 سرهنگ کارآگاه "کرم یوسفوند" بیان داشت: ساعت 4 بامداد پنجم شهریور ماه کارآگاهان گشت پلیس آگاهی حین گشت زنی در محدوده خیابان شوش به یک دستگاه خودرو پراید به همراه 2سرنشین مظنون شده که با استعلام از مرکز فرماندهی و کنترل پلیس آگاهی مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت به تاریخ هفدهم مردادماه از کلانتری 108 نواب می باشد.

به گزارش رکنا، وی عنوان کرد: کارآگاهان در ادامه با هماهنگی مرکز پیام و استفاده از علائم هشدار دهنده نظیرآژیر، چراغ گردان و بلندگو به راننده خودرو پراید دستور توقف داده؛ لیکن وی پس از شنیدن دستور ایست با افزایش سرعت و حرکات مخاطره آمیز وارد خیابان های فرعی شده و با حرکات مارپیچی و سرعت بسیار زیاد باعث رعب و وحشت شهروندان و خودروهای عبوری می گردد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مجددا افسراکیپ راننده خودرو مسروقه را توسط علائم هشدار دهنده دعوت به آرامش و توقف نموده اما وی اصلا توجهی به این امر نداشته و به فرار به صورت خطرآفرین ادامه و پس از گذشتن چندین خیابان فرعی وارد خیابان مولوی می شود.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: افسر اکیپ به منظور جلوگیری از فرار و خسارت های احتمالی با رعایت قانون بکارگیری سلاح و حقوق شهروندی اقدام به شلیک تیر هوایی در فواصل زمانی و مکانی معین نموده که راننده آن اصلا توجهی نداشته و با سرعت بیشتر به سمت خیابان وحدت اسلامی تغییر مسیر داده و پس از گذشتن مسافتی خودرو را متوقف و به صورت پیاده از محل می گریزد.

سرهنگ یوسفوند افزود: در ادامه سریعاً اعضای اکیپ به تعقیب به صورت پیاده ادامه و پس از شیلک تیر هوایی راننده و سرنشین به نام های حسن و ناصر دستگیر می شوند که ضمنا بررسی های به عمل آمده مشخص شد متهمان دارای سابقه متعدد سرقت خودرو و قطعات آن می باشند.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی در پایان گفت: گزارشی در این خصوص تنظیم و خودرو به پارکینگ هدایت و متهمان جهت سیر مراحل قانونی در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

کدخبر: 716234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟