نهضت امام حسین (ع) به کل آزادی خواهان جهان برمی‌گردد/ هیچ چیز باعث نشده نگاه مردم عراق نسبت به آرمان‌های فلسطین تغییر کند

به گزارش رکنا، ماجد غماس نماینده مجلس اعلای شیعیان عراق در تهران در گفتگو با برنامه « ساعت به وقت قدس » در خصوص ظرفیت های پیاده روی اربعین که به عنوان بزرگترین تجمع انسانی در سطح جهان شناخته می شود، اظهار کرد: مسئله اربعین خصوصا در 20 سال گذشته به عنوان یک نماد انسانی زاییده یک حرکت بسیار بزرگ و الهی است که توسط حضرت امام حسین (ع) به وقوع پیوسته است. در این دو دهه ما شاهد تعجب ملتهای مختلف جهان نسبت به این پدیده علی رغم دشمنی ها و کج فهمی ها بوده ایم. هر ساله این اتفاقا هم از نظر کمی و هم کیفی شکوفاتر می شود.

وسعت و عمق دادن به پیاده روی اربعین، مقابل هجوم نظام سلطه و جنگ نرم می ایستد

وی افزود: هنوز جای خالی بسیاری از مسائل برای استفاده از این پتانسیل دیده می شود؛ مثلا رفتن به عمق فاجعه نهضت عاشورا و جزئیات این نهضت عظیم، همچنین شناساندن آنها به جهانیان که نیازمند کار عمیق و وسیعی است. اکنون 20 میلیون نفر به سمت کربلا حرکت می کنند و می شود به این کار وسعت و عمق داد تا از هجمه نظام سلطه و جنگ نرمی که با آن مواجه هستیم، جلوگیری کنیم.

ماجد غماس در خصوص ظرفیت اربعین برای پشتیبانی از فلسطین تصریح کرد: فلسطین به عنوان یک کشور مظلوم و ستمدیده و بحث مقاومت آنها در برابر ظالمان، می تواند مشوق کشورهای دیگر برای حرکتهای مشابه باشد. کشورهای مسلمان همه پیگیر مسئله فلسطین هستند و اشتراکات بسیاری وجود دارد. ما باید این احساس را ایجاد کنیم که ما به عنوان یک ملت واحد می توانیم علیه ظلم و فساد مبارزه کنیم چون نهضت امام حسین (ع) و طرز تفکر مقاومت در برابر ظلم را می شناسیم.

نهضت امام حسین (ع) فقط مختص شیعیان یا حتی مسلمانان نیست

نماینده مجلس اعلای شیعیان عراق در تهران در خصوص نقش پیاده روی اربعین در وحدت جهان اسلام گفت: به طور قطع اگر ملت ها نگاهی بیدارگونه نسبت به مسئله عاشورا داشته باشند، متوجه می شوند که نهضت امام حسین (ع) صرفا مربوط به شیعیان نیست یا حتی مسلمانان نیست بلکه به کل آزادی خواهان جهان برمی‌گردد.

وی با نام بردن از شهدای مختلف واقعه عاشورا که ترک و مسیحی بوده اند تاکید کرد: این نهضت یک نهضت انسانی است. خیلی از متفکرین و نویسندگان در همه ادیان به مسئله امام حسین (ع) اشاره کرده اند، حتی طاغوتیان نیز از مسئله سیدالشهدا برای خودشان سوءاستفاده کردند. ما باید از امکانات موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم تا مردم به فلسفه نهضت امام حسین (ع) از جمله جهاد با ظالمان و اقامه عدالت اجتماعی پی ببرند.

هیچ چیز باعث نشده نگاه مردم عراق نسبت به آرمان‌های فلسطین تغییر کند

ماجد غماس در پایان در خصوص حمایت عراق از فلسطین توضیح داد: بعد از سقوط رژیم صدام که با فریبکاری در خصوص مسئله فلسطین عمل کرده بود، ملت عراق همواره از آرمان های فلسطین دفاع می کنند و در 20 سال گذشته تلاشهای زیادی از سوی سرویس های خارجی نسبت به این مسئله شده است تا بتوانند ملت عراق را از فلسطین دور کنند، مشکلات امنیتی و داعش از جمله این ترفندها است. اما هیچ چیز باعث نشده که نگاه مردم عراق نسبت به آرمان های فلسطین تغییر کند.

«ساعت به وقت فلسطین» پنجشنبه ۹ شهریور از شبکه یک سیما روی آنتن رفت و جمعه ۱۰ شهریور ساعت ۱۲:۲۰ بازپخش شد.

کدخبر: 924759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟