سخنان مادر محبوب سینمای ایران درباره همکاری با ستاره‌های سابق سینما

رابعه مدنی را بیش از اینکه به عنوان یک بازیگر Actor بشناسیم به عنوان مادر می‌شناسیم. مادری که هرچند عنوان مادری امیرشهاب رضویان کارگردان و منتقد سینما Cinema را داراست، ولی در هر اثر سینمایی و تلویزیونی که حضور داشته با مهر و محبت خود برای گروه مادری کرده و در پشت صحنه آن آثار او را «مادر» صدا می‌کنند.

حالا اما رابعه مدنی بعد از تجربه‌هایی مانند «بوسیدن روی ماه»، «برف»، «انارهای نارس» این بار در قاب تلویزیونی و با سریال رمضانی «سرّ دلبران» به تلویزیون آمده تا این بار شمای مادر یک روحانی جوان را نقش آفرینی کند. به همین بهانه گفت‌وگوی کوتاهی با این هنرمند Artist درباره این سریال و نقشی که ایفا کرده است انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

رابعه مدنی در ابتدا با اشار به حضور هشت ماهه در شهر یزد برای تصویربرداری سریال «سر دلبران» گفت: «این هشت ماهی که در یزد بودیم بسیار خوب بود. این نعمتی بود برای من که دور از تهران بودم. من در یزد نعمت‌هایی را که در تهران از آنها محروم بودم به دست آوردم، نعمت هوای پاک و آسمان آبی. گروه هم انصافاً منسجم بودند و یکدست.»

رابعه مدنی با دفاع از انتخاب شهر یزد به عنوان لوکیشن فیلم گفت: «شهر یزد و بافت خانه‌های قدیمی و هندسه خاص شهرسازی آن با این حوض‌های وسط حیاط و ایوان بزرگ یک سوی حیاط. این‌ها صفای خاصی دارند واقعا، این صفا و حال را در کجا منطقه تهران می توان پیدا کرد؟ جنوبش یا شمالش؟ چرا اگر سراغ سال‎ها قبل تهران را بگیریم می‌شد از این دست بناها پیدا کرد ولی هرچه که بوده الان به جایش تیرآهن کاشته شده. ولی در یزد خیلی بهتر از جاهای دیگر می شود سنت های قدیمی را پیدا کرد. اصلا همین پنجره‌های چوبی این بناها. شما در تهران چیزی جز پنجره آهنی و پی وی سی و ... پیدا می کنید؟ این پنجره های بزرگ با شیشه‌های رنگی کوچکی که بالای آن بود و موارد متعددی از این دست بسیار می تواند به این فضا و به دلپذیر شدن سریال کمک کند.»

این بازیگر دیگر نکته حائز اهمیت در «سر دلبران» را جمع شدن دوباره ستاره‌های دهه های پیشین سینما و تلویزیون در این سریال دانست و گفت: «جمع شدن دوباره این ستاره‌های سال های دور در کنار هم اتفاق بسیار دلپذیری بود که در «سرّ دلبران» افتاد. ما در روزهای فیلمبرداری در شهر یزد حال و هوای بسیار صمیمی در کنار هم داشتیم. عصرها که کار تمام می شد همه در ایوان دور هم جمع می شدیم و هر کدام از این بازیگران از خاطرات هم می گفتند و روزهای قدیم. جمع بسیار صمیمی که واقعا آدم از حضور در این جمع لذت می‌برد. این فضاهای صمیمی در نسل امروز کمتر دیده می شود.»

بازیگر نقش مادر سید سلیم در سریال «سرّ دلبران»، با اشاره به موقعیت‌های طنز درون سریال، گفت: «فضای جدی و پرمحتوای سریال وقتی با شوخی‌های موقعیتی و طنز ملیح همراه می‌شود بسیار دلپذیرتر می‌شود. اساسا این فضاها که خشکی و جدیت فیلمنامه را کم می‌کند بسیار می‌تواند به همراه شدن و همذات پنداری بیشتر مخاطب کمک کند. قصه «سرّ دلبران» قصه بسیار خوبی است، آقای لطیفی هم مانند پسر من بود.»

رابعه مدنی که مادر امیرشهاب رضویان کارگردان سینما است، با اشاره به حاشیه‌های جذاب حضورش در گروه های مختلف فیلم و سریال، گفت: «در هر کاری که وارد می شوم فکر می‌کنم اعضای آن گروه همه مانند امیرشهاب من هستند. در کارهای مختلف این قدری که مادر هستم، بازیگر نیستم. ناخودآگاه حواسم به بچه های گروه هست که اگر کسی مساله ای دارد، مشکلی برایش پیش آمده یا حتی اگر سرش درد می کند بتوانم کمکش کنم که رو به بهبود برود.»

 

 

کدخبر: 384627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟