تئاتر آتیلا پسیانی در سالن ایرانشهر بی رقیب ماند

روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر در خبری اعلام کرده است نمایش «دیابولیک، رومئو و ژولیت» به کارگردانی آتیلا پسیانی که از 15 فروردین‌ماه تا 7 اردیبهشت با دو اجرای 20 و 22 در سالن استاد سمندریان به صحنه می‌رفته است با 14 هزار و 193 مخاطب به اجرای عموم خود پایان داد. این نمایش 9286 مخاطب با بلیت‌های 60 هزارتومانی، 3757 مخاطب با بلیت‌های 50 هزارتومانی 523 مخاطب با بلیت‌های 40 هزارتومانی و 50 مخاطب با بلیت‌های 32 و 42 هزارتومانی، 577 مخاطب مهمان داشته است تا در نهایت به رقم فروش 767 میلیون و 940 هزار تومان دست یابد.

از این موفقیت آتیلا پسیانی در حالی است که او قرار بود نمایش «صد سال تنهایی» را در ایرانشهر روی صحنه برد، نمایشی که دو اجرای جشنواره‌ فجرش با نقد منفی مخاطبان و منتقدان همراه بود و برای پسیانی در بخش بین‌الملل هیچ جایزه‌ای به ارمغان نیاورد. با اینکه نمایش پسیانی تحت حمایت مالی جشنواره فجر تولید شده بود؛ اما به نظر می‌رسد این پروژه به تاریخ می‌پیوندد.

نکته حائز اهمیت دیگر در ماجرای فروش نمایش پسیانی فقدان نمایش دیگر در ایرانشهر است. «دیابولیک، رومئو و ژولیت» در حالی در ایرانشهر روی صحنه رفته است که هیچ رقیب فروشی در گیشه نداشته است و به نوعی به سبب برنامه‌ریزی‌های پرسش‌برانگیز مدیریت کنونی ایرانشهر، صاحب نوعی انحصار در اجرا شده بود.

این نکته نیز قابل ذکر است که تجربه پیشین آتیلا پسیانی، «گنگ خواب‌دیده» که در آن خبری از نوید محمدزاده نبود، با شکست تجاری مواجه شده بود که می‌تواند سرنخی برای فروش بالای این نمایش در گیشه باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟