بازیگر تئاتر به طرز مرموزی درگذشت

جان ماهونی بازیگر Actor نقش کلسی گرامر و پدر دیوید هاید در فیلم «فریزر» و برنده جایزه تئاتر «تونی» در 77 سالگی به طرز مرموزی درگذشت.

ماهونی برای همکاری با شبکه «ان‌بی‌سی» دوبار نامزد جایزه «امی» شد. او قبل از هنرپیشگی در دهه هفتاد در دانشگاه ایلینویز زبان انگلیسی تدریس می‌کرد. پس از آن کارش را با تئاتر آغاز کرد و خیلی زود به تئاتر نیویورک پیوست. ماهونی با نمایش «یتیم‌ها» توانست جایزه جهانی تئاتر را بدست آورد.

او در سال 1986 برای بازی در نمایش «خانه برگ‌های آبی» موفق به دریافت جایزه «تونی» معتبرترین رویداد تئاتری جهان شد. در سال 2007 با نمایش «پرلود» به صحنه تئاتر برادوی بازگشت.

از جمله فعالیت‌های سینمایی ماهونی می‌توان به فیلم‌های «مردان حلبی»(1987) «شیدا»(1987) «مظنون»(1987) «هشت مرد بیرونی»(1988) و «هرچه می‌خواهی بگو»(1989) اشاره کرد.

با این وجود که بعد از فیلم «فریزر» پیشنهادات فراوانی به ماهونی شد ولی او در سال 2003 به ایلینویز بازگشت و در همکاری با کمپانی «استپن‌وولف» در فیلم «هرگز برای پدرم ترانه نخوان» در نقش «تام گَریسون» ایفای نقش کرد.

ماهونی همچنین در انیمیشن‌های «آنتز» «غول آهنی» و «آتلانتیس: آخرین امپراتور» صداپیشگی کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟