بازار ارز در پایان شهریور به چه سمتی خواهد رفت ؟

به تازگی در پی افزایش قیمت‌ها در بازار ارز و شکل‌گیری صف‌های طولانی مقابل صرافی‌ها، بانک مرکزی برای جلوگیری از اقدامات سفته‌بازانه فروش سهمیه سالانه ۲۲۰۰ دلار با کارت ملی توسط صرافی‌های بانکی را متوقف کرد اما برای مصارف خدماتی ۲۳ گانه همچون ارز مسافرتی، بیماری و دانشجویی همچنان پابرجاست.

کامران ندری در این زمینه گفت: بانک مرکزی نباید اجازه دهد که فاصله نرخ ارز در بازار آزاد و صرافی‌های بانکی ایجاد شود. در این راستا، بانک مرکزی دو راه دارد؛ یکی اینکه نرخ ارز در صرافی‌های بانکی را افزایش دهد یا به نرخ بازار آزاد نزدیک کند.

وی ادامه داد: راه دیگر در این زمینه ایجاد محدودیت‌هایی در عرضه ۲۲۰۰ دلار سهمیه سالانه برای هر فرد است. قبل از این هفته، سیاست بانک مرکزی این بود که نرخ ارز در صرافی‌ها را به بازار آزاد نزدیک کند اما این هفته تغییر مسیر داده است تا برای خرید ارز صرافی که از قیمت بازار کمتر است، محدودیت‌هایی ایجاد کند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اگر این سیاست بانک مرکزی جواب ندهد، مجدد سیاست قبلی اجرا می‌شود تا قیمت ارز در صرافی‌ها را به بازار آزاد نزدیک کند. اگر التهاب های اخیر در بازار ارز از بین برود، نرخ ارز در پایان شهریور کاهش می‌یابد و بانک مرکزی هم محدویت‌ها را برمی‌دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟