شستا در بورس / صف خرید بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی

به گزارش رکنا، شنبه ۳۰ فروردین ماه، عمده صف‌های خرید به سهام تازه‌وارد شستا اختصاص داشت. شستا در نخستین روز بعد از عرضه اولیه صف خرید بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی را به خود دید.

در نخستین روز معاملاتی هفته ادامه هجوم سهمگین نقدینگی به سهام تشکیل صف‌های خرید سنگین را به دنبال داشت و شاخص کل بورس را با صعودی ۲۳ کانالی (بیشترین رشد مقداری تاریخی) همراه کرد. شنبه ۳۰۲ نماد از ۳۰۵ نماد فعال بورس رشد قیمت را تجربه کردند. همچنین ارزش صفوف خرید در پایان دادوستدها به بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسید.

از سوی دیگر دیروز معاملات برخی سهم‌های تازه‌وارد بورسی مشابه چهارشنبه به بعد از بازه زمانی مجاز روزانه موکول شد که نهایتا صف‌های خرید چند هزار میلیارد تومانی نیز در معاملات این نمادها مشاهده شد. در این میان عمده این صف به سهام تازه‌وارد شستا اختصاص داشت. شستا در نخستین روز بعد از عرضه اولیه صف خرید بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی را به خود دید. ادامه نوسان قیمتی سهام را متغیرهای نقدینگی بورس تعیین می‌کنند.

در گزارشی دیگر آمده است: آمار معاملات دیروز حکایت از عطش شدید برای خرید سهام در صف‌های خرید بود. در بورس تهران، حدود ۴۸۰۰ میلیارد تومان سهم در سطح معاملات خرد دست به‌دست شد و در خلال این جابه‌جایی ۳۰۳ نماد از بین ۳۰۵ نماد فعال با رشد قیمت به کار خود پایان دادند. نکته جالب توجه، ثبت ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای صف‌های خرید نمادهای بورسی در پایان معاملات دیروز بود. ضمن اینکه در این روز، بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان پول از جانب سرمایه‌گذاران خرد به معاملات بورس تهران تزریق شد. تمام این ارقام بدون محاسبه دادوستدهای «شستا» بود.

پیش از این، تصور می‌شد که عرضه سهام «شستا» به جذب مازاد تقاضا در بازار بینجامد و عملا روند پرشتاب قیمت‌ها به ویژه در سهام شرکت‌های کوچک را تعدیل کند. اما عرضه اولیه و سپس معاملات ثانویه «شستا» در روز گذشته نشان داد که نسیمی از سپرده‌های بانکی در حال وزیدن در تالار سهام است و این نسیم اثرگذار و پابرجاست. به‌طوری که روز گذشته حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان پول فقط در صف خرید نخستین معاملات «شستا» نشست که در تاریخ معاملاتی بورس بی‌نظیر بود.

مجموعه این ارقام در کنار مازادی معادل برای سهام فرابورسی نشان می‌دهد که هجوم بی‌سابقه مردم به بورس کماکان ادامه دارد و در سایه حمایت‌های صریح دولت از بازار سرمایه و سرکوب بازارهای رقیب، به آینده سهام بسیار خوش‌بین است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟