پذیره نویسی سهام صندوق سرمایه‌ گذاری فیروزه با نماد " ثروت"  آغاز شد + فیلم
حجم ویدیو: 96.42M | مدت زمان ویدیو: 00:03:53

بورس / فرابورس از امروز شاهد پذیره‌ نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌ گذاری خصوصی ثروت ‌آفرین فیروزه با نماد «ثروت» بود و به همین مناسب سیدمحمدحسن ملیحی مدیرعامل سرمایه‌ گذاری سبحان و عضو کمیته سرمایه‌ گذاری فیروزه و رضا یارمحمدی، عضو کمیته سرمایه گذاری صندوق فیروزه پس از نشست خبری مجازی "یک دیدار، یک عرضه" توضیحاتی درباره چگونگی حضور در فرایند پذیره‌ نویسی آن به خبرنگار رکنا ارائه کرد.

ملیحی با بیان اینکه صندوق سرمایه‌ گذاری «ثروت» دومین صندوق سرمایه‌ گذاری از نوع خصوصی در بازار سرمایه است، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌ های این ابزار سال‌هاست که در دنیا متدوال بوده و در کشورمان نیز معمولا جای خالی ابزارهایی که از شرکت‌ های کوچک و متوسط، پروژه‌ ها و شرکت‌ های دانش‌ بنیان ‌حمایت کنند، خالی بود.

عضو کمیته سرمایه‌ گذاری صندوق خصوصی ثروت ضمن بیان این که عمر صندوق سرمایه گذاری ثروت آفرین فیروزه 7 سال است، افزود: طول عمر سرمایه‌ گذاری آن نیز 6 سال است و سال آخر نیز مربوط به انحلال صندوق، شناسایی سود 6 سال اول که از طریق سرمایه‌ گذاری صندوق به وجود آمده و نیز تقسیم آن به صاحبان صندوق خواهد بود.

ملیحی

نحوه پذیره نویسی و میزان سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری

ملیحی تعداد کل واحدهای سرمایه‌ گذاری صندوق خصوصی ثروت را یک میلیون واحد ذکر کرد و گفت: ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌ گذاری یک میلیون ریال معادل یکصد هزار تومان و حداقل خرید  1000 واحد است. مبلغ پرداخت‌ شده از ارزش هر واحد آن در جریان پذیره‌ نویسی 35 درصد معادل 35 هزار تومان است و 65 درصد مابقی در تعهد سرمایه‌گذاران باقی می‌ماند که در ادامه و بر اساس فراخوان‌ های مدیر صندوق باید در مهلت تعیین‌ شده بر اساس امید نامه پرداخت شود.

پیش بینی بازدهی سود صندوق سرمایه گذاری ثروت آفرین فیروزه

او سپس به مقایسه بازدهی انواع صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری پرداخت و گفت: معمولا در دنیا مرسوم است که صندوق‌ های با درآمد ثابت کف سود را مشخص می‌کنند، صندوق‌ های سهامی نرخ بازدهی مورد انتظار بالاتری را دارند و از این منظر صندوق‌ های خصوصی در رده بعدی قرار می‌گیرند که پیش‌ بینی ما برای صندوق ثروت بر اساس امید نامه کسب سود سالانه و بازدهی 58 درصد است.

عضو کمیته سرمایه‌گذاری صندوق خصوصی ثروت در پایان به این نکته هم اشاره کرد که گروه مالی فیروزه علاوه بر صندوق خصوصی ثروت، سابقه راه‌اندازی صندوق جسورانه را نیز در فرابورس داشته است و عملکرد خوبی را در این صندوق رقم زده و کماکان تلاش می‌کند تا بازدهی خوبی را برای این صندوق‌ ها محقق کند.

پذیره نویسی در این کارگزاری ها

وی در آخر افزود: پذیره‌ نویسی در تمام کارگزاری هایی که دارای مجوز سازمان بورس هستند ، انجام می شود و بعد از تکمیل پذیره نویسی ، نماد این صندوق بسته خواهد شد.

میزان ریسک پذیری صندوق ثروت آفرین فیروزه در بازار فعلی

رضا یارمحمدی، عضو کمیته سرمایه گذاری صندوق خصوصی ثروت آفرین فیروزه درخصوص میزان ریسک پذیری صندوق سرمایه گذاری ثروت آفرین فیروزه در بازار سرمایه گفت: بازدهی این صندوق نسبت به ریسک آن بیشتر است. این یک مزیت بزرگ نسبت به خرید اوراق و دیگر سهام های معمول در بازار است. زیرا این صندوق برای کاهش ریسک و اطمینان خاطر سرمایه گذاران ، در7 حوزه صنایع شیمیایی، غذایی، لجستیک و بسته‌بندی، کاغذ، معادن و فلزات سرمایه گذاری کرده است.

وی در ادامه گفت: تنوع بخشی در صندوق سرمایه گذاری ثروت آفرین فیروزه و این که کل مبلغ سرمایه گذار در 7 حوزه ، توسط افراد خبره در حوزه مالی ، سرمایه گذاری می شود ، از دلایل اطمینان بخشی به سرمایه گذاران است.

یار محمدی

این عضو کمیته سرمایه‌ گذاری فیروزه افزود: صندوق سرمایه گذاری فیروزه ، بعد از صندوق نوآفرین ، دومین صندوق خصوصی است که توانسته است از سازمان بورس اوراق بهادار مجوز پذیره نویسی اخذ کند.

وی ادامه داد: این صندوق در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و دامپروری تجارب و کارنامه خوبی دارد.از جمله پروژه های این گروه مالی ، پروژه پایانه صادراتی گلشن آرا است. ما می توانیم از این تجارب گذشته برای سرمایه گذاری های آینده بهره ببریم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟