ارائه خدمات روانشناسی در اپلیکیشن های مجازی مورد تایید نیست

به گزارش رکنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حاتمی گفت: خدمات مشاوره از طریق اپلیکیشن‌های مجازی یکی از مسائل مهمی است که در ۲ سالی که کرونا شیوع پیدا کرده است در دستور کار سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور قرار گرفته است.

او گفت: دستورالعمل این موضوع در دست شورای مرکزی قرار گرفته و مقرر شده است آن دسته از افرادی که قصد دارند در این حیطه فعالیت داشته باشند، باید از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور که مرجع اصلی فعالیت روانشناسان در فضای مجازی است، مجوز دریافت کنند.

به گفته رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اپلیکیشن‌های بسیاری در کشور وجود دارند که در حیطه روانشناسی خدمات ارائه می‌دهند، اما هیچ یک از آن‌ها مورد تائید سازمان نظام روان شناسی نیستند؛ زیرا هیچ کدام از آن‌ها تا به امروز برای گرفتن مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اقدام نکرده اند. بنابراین سازمان هیچ کدام از آن‌ها را تائید نمی‌کند.

او گفت: البته اپلیکیشن‌های مذکور مجوز فعالیت خود را از سایر نهاد‌ها کسب کرده اند؛ اما سازمان نظام روانشناسی و مشاوره انتظار دارد این افراد برای ارائه خدمات بهتر از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نیز مجوز‌های لازم را کسب کنند تا روانشناسان در چهارچوب معیار‌های سازمان نظام روانشناسی فعالیت خود را ادامه دهند.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟