آخرین وضعیت تعویق آزمون دستیاری پزشکی / به شایعه ها توجه نکنید

به گزارش رکنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور اجرائی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: در جلسه با دیوان عدالت اداری که فروردین ماه اعلام شد؛ وزارت بهداشت تاکید داشت که موضوع عدم تمکین به رای دیوان مطرح نیست و همه موضوعات مطرح شده در فضای مجازی فضاسازی رسانه‌ای است و مقرر شد که دیوان نظر نهایی خود را به زودی اعلام کند.

مشاور اجرائی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: هیچ کس منکر این نیست که منابع آزمون‌های پزشکی باید به روز باشد؛ اختلاف روش درمان اکنون هم وجود دارد و در دوران کرونا به وضوح آن را دیدیم و اینطور نیست که فقط بین روش‌های درمان قدیم وجدید اختلاف وجود داشته باشد.

گفتنی است، منابع آزمون ۴٨ و ۴٩ ابتدای سال ١۴٠٠ اعلام شده بود و پیش از برگزاری آزمون ۴٩ درباره منابع آزمون با آیین نامه شورای آموزش پزشکی تخصصی شکایاتی به دیوان عدالت اداری شد.

رای نهایی شده دیوان عدالت اداری در آبان ماه به وزارت بهداشت ابلاغ شد و بر این اساس دیوان اعلام کرد که منابع آزمون دوره ۴٩ مغایر با قوانین است و وزارت بهداشت باید ترتیبی اتخاذ کند تا مغایرتی بین قوانین و منابع نباشد و به همین دلیل زمان حداقل و حداکثر تغییر منابع آزمون برداشته و تعیین منابع آزمون به هیات‌های ممتحنه دانشنامه تخصصی و هیات بورد سپرده شد.

زمان آزمون‌ها هم ملاحظه‌ای داشت که بنابر مصوبه شورای آموزش پزشکی مقرر شد آزمون دستیاری پزشکی سالی یکبار در اردیبهشت ماه برگزار شود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟