شیوع سرخک در استان های مرزی به دلیل پوشش ناکافی واکسیناسیون + فیلم
حجم ویدیو: 4.22M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04

به گزارش رکنا، کمال حیدری، معاون بهداشت وزیر بهداشت با تاکید بر شنیده شدن زنگ خطر در استان های مرزی عنوان کردکرد: متاسفانه در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان مواردی از سرخک مشاهده شده است که ما به این مناطق ورود پیدا کرده ایم و با کمپینی که در این استان ها تشکیل داده ایم، از یک میلیون و 180 هزار افراد واجد شرایط دریافت واکسن، 977 هزار نفر را واکسینه کرده ایم و همچنان پوشش واکسن سرخک ادامه دارد تا پیش از شیوع گسترده سرخک، جلوی این موضوع گرفته شود.

وی افزود: البته موارد محدودی هم از ابتلا به سرخک در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ایلام مشاهده شده است که فعلا این موارد تحت رصد قرار گرفته اند و بیشتر این موارد نیز به جهت ورود اتباع خارجی رخ داده است و ما اگر احساس کنیم که نیاز به واکسیناسیون است، تمام افراد واجد شرایط را علیه سرخک واکسینه خواهیم کرد.

گفتنی است، در دوره شیوع کرونا، مراجعه مردم برای دریافت انواع واکسن مورد نیاز کودکان کمتر شد و به همین دلیل، برخی بیماری ها از جمله سرخک مجددا در استان های مختلف کشور شایع شده است. در چنین شرایطی باید هرچه زودتر پوشش واکسیناسیون کودکان 9 ماه تا 12 ساله علیه سرخک کامل شود تا مجددا شاهد شیوع این بیماری در کشور نباشیم.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟