نتیجه تحقیقات انیستیتو پاستور: "پاستوکووک" در برابر دلتا برتر از فایزر + متن کامل نتایج کارآزمایی بالینی واکسن پاستور

واکسن پاستور یکی از واکسن های ایرانی موثر در برابر کروناست. واکسن پاستور از جمله ایمن ترین واکسن های کرونا در جهان است. واکسن پاستور قابلیت تزریق به بزرگسالان و کودکان 3 تا 18 ساله را دارد. بهترین حالت ایمنی زایی واکسن پاستور زمانی است که این واکسن به صورت سه دُزه تزریق شود. واکسن پاستور تولید مشترک انیستیتو پاستور ایران و یک موسسه بهداشتی کوباست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، گزارش میانی فاز سوم واکسن پاستور منتشر شد. براساس این گزارش، واکسن پاستوکووک حتی پس از تزریق دُز بوستر یا همان دُز سوم عارضه جدی ندارد. این نتایج نشان می دهد که این واکسن نوترکیب قابلیت تزریق به بزرگسالان و کودکان 3 تا 18 ساله را دارد. اثربخشی واکسن پاستور بعد از تزریق سه دُز 91.6 درصد است.

براساس این مطالعات، واکسن پاستور اثربخشی بیشتری در برابر سویه دلتا نسبت به سایر واکسن های کرونای موجود در جهان از جمله واکسن فایزر دارد. سطح آنتی بادی ایجادشده بعد از تزریق دو دُز واکسن پاستور پس از 56 روز، 87.9 درصد و سطح آنتی بادی بعد از تزریق سه دُز از این واکسن پس از 84 روز، 97.8 درصد است.

پس از تزریق سه دُز، اثربخشی واکسن پاستور در پیشگیری از بستری قطعی بر اثر ابتلا به کرونا 91.76 درصد و اثربخشی این واکسن در پیشگیری از ابتلا به موارد قطعی شدید 83.52 درصد است. همچنین میزان اثربخشی تزریق سه دُز از این واکسن در پیشگیری از موارد علامت دار 70.58 درصد است.

در مراحل مختلف کارآزمایی بالینی واکسن پاستور، در رژیم تزریق دو دُزه واکسن فقط یک مورد مرگ بعد از تزریق واکسن نما مشاهده شده، اما در رژیم تزریق سه دُزه هیچ گونه مرگی پس از تزریق واکسن یا واکسن نما مشاهده نشده است.

واکسن پاستور یک واکسن 3 دُزه است، اما در کودکان می تواند این واکسن 2 دُزه باشد، زیرا نتایج کارآزمایی بالینی نشان می دهد که آنتی بادی ایجادشده بعد از تزریق دو دُز واکسن پاستور 99.3 درصد در کودکان 3 تا 11 سال و 92.9 درصد در کودکان 12 تا 18 ساله است.

جزئیات بیشتر از گزارش کارآزمایی بالینی واکسن پاستور را در متن زیر مشاهده می کنید:

واکسن پاستور 1

واکسن پاستور 2

واکسن پاستور 3

واکسن پاستور 4

واکسن پاستور 5

واکسن پاستور 6

واکسن پاستور 7

واکسن پاستور 8

واکسن پاستور 9

واکسن پاستور 10

واکسن پاستور 11

واکسن پاستور 12

واکسن پاستور 13

واکسن پاستور 14

واکسن پاستور 15

واکسن پاستور 16

واکسن پاستور 17

 

واکسن پاستور 18

واکسن پاستور 19

واکسن پاستور 20

واکسن پاستور 21

واکسن پاستور 22

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟