واکسیناسیون دانش آموزان تا دو هفته آینده شروع می شود / استفاده از حمل و نقل عمومی باید منوط به داشتن کارت واکسن شود

واکسیناسیون دانش آموزان علیه ویروس کرونا در اولویت قرار گرفته است. سرپرست وزارت آموزش و پرورش از این خبر داده است که واکسیناسیون دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است. وزیر بهداشت نیز تاکید کرد که واکسیناسیون دانش آموزان از دو هفته آینده آغاز خواهد شد. واکسیناسیون دانش آموزان به همراه واکسیناسیون اولیای آنها انجام می شود. آن طور که سخنگوی جمعیت هلال احمر به رکنا گفته است، از واکسن سینوفارم تک دُزی برای واکسیناسیون دانش آموزان استفاده می شود.

به گزارش رکنا، دکتر بهرام عین الهی، وزیر بهداشت در بازدید سرزده بعد از ظهر امروز خود از مرکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ شهرستان اسدآباد استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: واکسیناسیون دانش آموزان ۷ تا ۱۸ سال طی دو هفته آینده آغاز شده و با دریافت هر دو دز واکسن توسط دانش آموزان امکان بازگشایی مدارس توسط آموزش و پرورش وجود خواهد داشت.

وی  کامل شدن واکسیناسیون دانش آموزان را لازمه بازگشایی مدارس برشمرد و افزود: در شهرهایی که دارای وضعیت قرمز نیستند و یا در مناطق روستایی که دارای جمعیت کمی هستند  منعی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد  منتها آموزش و پرورش باید درباره آن تصمیم بگیرد.

عین الهی با بیان اینکه واکسیناسیون در کشور به خوبی در حال انجام است؛ گفت:خوشبختانه مردم نیز در دریافت واکسن مشارکت و همکاری خوبی دارند.

وی تصریح کرد:در صورتی مدارس بازگشایی می‌شود که واکسیناسیون هر دو دُز کلیه دانش آموزان کامل شود و برای همین منظور ظرف دو هفته آینده واکسیناسیون دانش آموزان ۷ تا ۱۸ سال آغاز خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد هم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جمعیت ۷۳ هزار و ۹۹۹ نفری واجد شرایط واکسن در سطح شهرستان اسدآباد اظهار کرد: تاکنون ۱۸ درصد جمعیت واجد شرایط واکسیناسیون هر دو دُز واکسن خود را در این شهرستان دریافت کرده اند.

الهام عظیمی افزود:از ۵۰ هزار دُز تزریق شده در شهرستان ۳۵ هزار نفر دز اول و ۱۵ هزار نفر دُز دوم خود را دریافت کرده اند.

وی همچنین تصریح کرد:برای تسریع در روند واکسیناسیون شهرستان فعالیت مرکز دوم تجمیعی واکسن شهرستان نیز آغاز شده است.

وزیر بهداشت در پایان گفت: در قالب قرنطینه هوشمند، حضور افراد در تجمعات و استفاده از برخی خدمات از جمله حمل و نقل عمومی باید با کارت واکسن باشد تا به دیگران، آسیبی وارد نشود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟