راه اندازی بیمارستان صحرایی توسط سپاه در نیشابور + فیلم
حجم ویدیو: 19.85M | مدت زمان ویدیو: 00:04:52

افتتاح بیمارستان صحرایی 96 تخت خوابی بیماران حاد تنفسی با مشارکت نیروی زمینی سپاه و وزارت بهداشت در محل سالن شهدای مدافع حرم نیشابور صورت گرفت.

به گزارش رکنا، بیمارستان 96 تخت خوابی بیماران حاد تنفسی با حضور سردار سرتیپ محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، استاندار خراسان رضوی و دیگر مسئولان عالی رتبه نیشابور به بهره برداری رسید.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در این مراسم گفت: امروز به عنوان رزمنده ای کوچک از جمع رزمندگان انقلاب اسلامی خرسندم که نتیجه یک کار هماهنگ، وحدت و انسجام بین نیروهای خدمت گذار نظام باعث برپایی بیمارستان جهادی برای خدمت به مردم شد.

دکتر محسن عظیمی نژاد در ادامه به ارایه گزارشی از روند احداث بیمارستان 96 تخت خوابی پرداخت و افزود: در 29 ام مرداد ظرفیت بیماران بستری کرونا در هردو بیمارستان حکیم و 22بهمن به اتمام رسید و ما اعلام کردیم که امکان پذیرش بیماران کرونایی را نداریم. با حمایت ها و کمک های دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، سردار اخوان و سردار سلیمانی و فرماندار محترم، 96 تخت بیمارستانی از تهران به نیشابور رسید و همچنین 70 نفر از پرسنل فرماندهی تیپ زرهی 21 امام رضا از سیستان و بلوچستان به نیشابور آمدند و طی مدت 48 ساعت این بیمارستان راه اندازی شد.

دکتر عظیمی نژاد در پایان از فرمانده نیروی زمینی سپاه انقلاب اسلامی خواست که با  توجه به موقعیت استراتژیک، سه اتاق عمل به این فضا افزوده شود تا در حوادث زیستی و مواقع بحرانی، نیشابور ظرفیت ارایه خدمات به شهروندان را داشته باشد.

وی همچنین اشاره کرد که با توجه به داشتن فضای کافی برای پد هلیکوپتر می توان از این فضا به عنوان ظرفیتی برای نیروهای نظامی و اهداف حوزه سلامت بهره برداری کرد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟