انتشار نتایج یک نظرسنجی درباره میزان ابتلا به کرونا در ایران + اینفوگرافی

بیش از یک ماه است که موج پنجم کرونا بر مبنای گسترش نوع دلتا ویروس کرونا در ایران آغاز شده و وضعیت 359 شهر کشور در شرایط قرمز کرونا قرار گرفته است. در این میان انتشار نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که نزدیک 90 درصد ایرانی ها تجربه ابتلا به کرونا در اطرافیان خود را داشته اند و کرونا در 18 ماه گذشت خانواده های بسیاری را درگیر کرده است.

به گزارش رکنا و به نقل از خبر فوری، اولین‌بار در ۱۲فروردین ۱۳۹۹ خبر فوری از مخاطبانش پرسید آیا در میان اطرافیان و آشنایان‌شان موردی از ابتلا به کرونا را شاهد بوده‌اند؟ در آن زمان و درحالیکه تنها ۴۰روز از اعلام رسمی ورود کرونا به کشور گذشته بود، ۲۶درصد از ۷۸هزار شرکت‌کننده در نظرسنجی به این پرسش خبرفوری پاسخ مثبت داده و ۷۴ درصد دیگر پاسخ منفی دادند.

هشت ماه بعد در ۱۴ دی ۹۹، خبرفوری بار دیگر این نظرسنجی را تکرار کرد. این بار ۴۹هزار نفر در نظرسنجی شرکت کردند و نسبت پاسخ‌ها این‌بار وارونه بود. یعنی ۲۶درصد پاسخ منفی و ۷۴درصد پاسخ مثبت به سوال ما درباره ابتلای اطرافیان به کرونا دادند.

اما روز گذشته و هشت ماه پس از نظرسنجی دوم، خبرفوری برای سومین بار همان سوال را تکرار کرد و این بار از میان ۶۳هزار شرکت‌کننده، ۸۹درصد اعلام کردند که در خانواده و اطرافیان خود کرونا را تجربه کرده و فقط ۱۱درصد تجربه نزدیکی از این ویروس نداشتند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد فراگیری ابتلا به کرونا به حدی رسیده که تقریبا همه خانواده‌ها به نوعی درگیر کرونا شده و بخش کوچکی از جامعه ایرانی از ویروس مصون مانده‌اند.

آمار قربانیان کرونا که از مرز ۱۰۰هزار نفر عبور کرده نشان می‌دهد که عدم توانایی در کنترل ویروس، عملا ده‌ها خانواده ایرانی را داغدار کرده و روند ابتلا، صدها کسب و کار را با مشکل اقتصادی مواجه کرده است.

نظرسنجی کرونا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟