واکسن کرونا جنین را سقط نمی کند

تزریق عمومی واکسن کرونا مهمترین راهکار پیشگیری از همه گیری این ویروس محسوب می شود. ایران از جمله کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا است، اما با توجه به تاخیر در تولید انواع واکسن کرونا ایرانی، همچنان نیاز به واردات واکسن کرونا در کشورمان احساس می شود. همچنین باید توجه داشت که کند پیش رفتن روند تامین و تزریق عمومی واکسن کرونا در ماه های گذشته منجر به بروز موج پنجم کرونا در کشورمان شده است.

به گزارش رکنا، در داده‌های جمع‌آوری‌شده همچنین هیچ نشانه‌ای حاکی از اینکه واکسن‌های کرونا در روند عادت ‌ماهانه زنان تغییر ایجاد می‌کنند، موجود نیست.

این نهاد در گزارشی اعلام کرد: هیچ مدرکی حاکی از آن که واکسن‌های کووید-۱۹ بر توانایی باروری و بچه‌دار شدن تاثیر بگذارند، وجود ندارد.

نهاد ناظر بر داروی انگلیس در ادامه افزود: در گزارش‌ها هیچ الگویی که نشان بدهد تزریق واکسن‌های کووید-۱۹ بروز ناهنجاری‌های مادرزادی، مشکلات زایمان یا سقط جنین در پی داشته باشد، وجود ندارد.

بنا بر اعلام ام‌اچ‌آراِی، آمار سقط جنین و مرده‌زایی نسبت به شمار زنان بارداری که تاکنون در انگلیس واکسینه شده‌اند با فراوانی بروز چنین مواردی خارج از چارچوب همه‌گیری، پایین است. زنان باردار همان واکنش‌هایی را به واکسن نشان داده‌اند که زنان غیرباردار داشته‌اند.

زنان بارداری که به کووید-۱۹ علامت‌دار مبتلا می‌شوند دو تا سه برابر دیگران در معرض زایمان زودرس قرار دارند.

ماه گذشته، با انتشار داده‌های خدمات سلامت ملی انگلستان و دانشگاه آکسفورد که نشان می‌داد اکثر زنان بارداری که در پی ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند، واکسینه نشده بودند، مقام‌های بهداشت و درمان انگلیس از زنان باردار خواستند واکسن بزنند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، دکتر جو ماونت‌فیلد، متخصص زنان و زایمان و معاون کالج سلطنتی متخصصان زنان و زایمان (RCOG) به نشریه گاردین گفت که یافته‌های نهاد ناظر بر داروی انگلیس سایر داده‌های جهانی را تایید می‌کند که تزریق واکسن، احتمال سقط جنین را افزایش نمی‌دهد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟