دعوای وزارت بهداشت با بخش خصوصی واردکننده واکسن کرونا بالا گرفت / جهانپور: ادعای فیل، موش زایید

تزریق عمومی واکسن کرونا مهمترین راهکار پیشگیری از همه گیری این ویروس محسوب می شود. ایران از جمله کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا است، اما با توجه به تاخیر در تولید انواع واکسن کرونا ایرانی، همچنان نیاز به واردات واکسن کرونا در کشورمان احساس می شود. همچنین باید توجه داشت که کند پیش رفتن روند تامین و تزریق عمومی واکسن کرونا در ماه های گذشته منجر به بروز موج پنجم کرونا در کشورمان شده است.

به گزارش رکنا، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت به ادعای رئیس اتاق بازرگانی تهران‌ که گفته‌ بود وزارت بهداشت مانع از واردات واکسن توسط آنها شده است، واکنش تندی نشان داد. 

کیانوش جهانپور در توئیتر نوشت: «خروجی ۳۸ مجوز واردات واکسن بخش‌ خصوصی، ۳۱۴ هزار دُز واکسن آسترازنکا از روسیه آنهم توسط یک شرکت دارویی باسابقه بوده است. این‌ همه ادعا و بازی‌ با افکار عمومی به اسم بخش‌ خصوصی اما فیل موش زایید. بازار واکسن، بنداز و در رو نیست با جای دیگر اشتباه گرفتید. شرم کنید از این مردم.» 

ساعاتی پیش رئیس اتاق بازرگانی تهران در واکنش به اظهارات شب گذشته علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران گفته بود: «روحانی با واردات 6 میلیون دُز واکسن در فروردین موافقت کرده بود، اما وزارت بهداشت مانع انجام کار شد.» 

گفتنی است، واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی همواره موضوعی پرتنش میان وزارت بهداشت و فعالان حوزه دارو بوده است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟