120 میلیون دُز واکسن وارد ایران می شود / جهانپور خبر داد

تزریق عمومی واکسن کرونا مهمترین راهکار پیشگیری از همه گیری این ویروس محسوب می شود. ایران از جمله کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا است، اما با توجه به تاخیر در تولید انواع واکسن کرونا ایرانی، همچنان نیاز به واردات واکسن کرونا در کشورمان احساس می شود. همچنین باید توجه داشت که کند پیش رفتن روند تامین و تزریق عمومی واکسن کرونا در ماه های گذشته منجر به بروز موج پنجم کرونا در کشورمان شده است.

به گزارش رکنا، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور، اظهار کرد: امروزه تزریق واکسن به ۴۰۰ هزار دز در روز رسیده است، خوشبختانه با ایجاد نظم در سامانه ثبت‌نام و نوبت دهی، موفق به کسب رکورد بیش از ششصد و چهل و شش هزار دز تزریق واکسن کرونا در کشور شده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و بیش از ۱۳ و نیم میلیون نفر از مردم کشور یک دز و در حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان نیز دومین دز واکسن خود را نیز دریافت کرده‌اند، در سه ماه آینده بیش از حدود ۱۲۰ میلیون دز واکسن فراهم می‌شود و در صورت خوش قولی طرف‌های خارجی تا پایان تابستان ۴۰ میلیون دز واکسن وارد کشور خواهد شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون هفت درصد از واکسن‌های تزریقی در کشور تولید داخل بوده‌اند و این رقم تا پایان مرداد می‌تواند در صورت تحقق وعده‌های تولیدکنندگان داخلی واکسن به ۲۰ درصد می‌رسد و تا پایان شهریور ۳۵ درصد از واکسن‌های تزریقی را برای تولید داخل است.

گفتی است، تا ساعت 14 روز گذشته، 13 میلیون و 520 هزار و 127 نفر معادل 16.3 درصد جمعیت کشور حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اما فقط 3 میلیون و 274 هزار و 980 نفر معادل 3.9 درصد جمعیت کشور هر دو دُز واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟