هشدار جدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان / فاجعه بزرگ کرونا در خوزستان در راه است

کرونا در خوزستان غوغا کرده است. چند هفته ای است که شاهد وضعیت فاجعه بار کرونا در خوزستان هستیم. شیوع موج پنجم کرونا در خوزستان بر مبنای شیوع نوع دلتا ویروس کرونا در خوزستان منجر به پر شدن بسیاری از بیمارستان ها از بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان شده است.

به گزارش رکنا، دکتر شکراله سلمان زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه از مردم برای قطع زنجیره انتقال، درخواست کمک می‌کنیم، اظهار کرد: افزایش آمار مبتلایان و بستری در جنوب غرب خوزستان فاجعه‌بار است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۱ مورد جدید مثبت داشته‌ایم که ۲۲۷ نفر مربوط به آبادان، ۱۱۱ نفر از خرمشهر و در شادگان ۵۳ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: از این ۳۹۱ مورد مثبت جدید ۳۶۵ نفر به صورت درمان سرپایی هستند ( آبادان ۲۱۲ نفر، خرمشهر ۱۰۳ نفر و شادگان ۵۰ نفر) و طی روز گذشته نیز ۵۷ نفر بستری و ۳۴ نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و متأسفانه یک نفر فوتی در آبادان داشتیم بنابراین در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان ۲۴۵ نفر است.

دکتر سلمان‌زاده اضافه کرد: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی تا کنون ۲۱۹۵۳۲ مورد بوده که از این تعداد ۱۳۷۳۷ نفر بستری و ۱۱۱۴۸ نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟