حریرچی: تعطیلات کرونایی هیچ فایده ای نداشته است / رعایت پروتکل ها در تهران و کرج ؛ زیر 40 درصد + فیلم
حجم ویدیو: 9.79M | مدت زمان ویدیو: 00:01:20

تعطیلات کرونایی استان تهران و البرز از سه شنبه هفته پیش آغاز شد. تعطیلات کرونایی به مدت 6 روز اعمال شد. تعطیلات کرونایی پایان امروز به اتمام می رسد. ایرج حریرچی اما معتقد است که تعطیلات کرونایی در جلوگیری از کاهش شیوع کرونا هیچ فایده ای نداشته است، چراکه به گفته او، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران و کرج در تعطیلات کرونایی به زیر 40 درصد رسیده است.

به گزارش رکنا، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت با بیان این که تعطیلات کرونایی در موارد قبلی در کاهش شیوع کرونا بسیار موثر بود، عنوان کرد: تعطیلات 6 روزه اخیر، اگر نگوییم مضر بوده است، حداقل در جلوگیری از کاهش شیوع کرونا هیچ فایده ای نداشته است، زیرا متوسط رعایت دستورالعمل ها در کشو ر 44 درصد است، اما در تهران، البرز و سه استان مجاور یعنی قم، گیلان و مازندران به زیر 40 درصد رسیده است.

وی افزود: در این پنج استان میزان رعایت دستورالعمل ها در حال حاضر بین 29 تا 39 درصد و کمترین میزان در سطح کشور محسوب می شود.

حریرچی تاکید کرد: بخشی از این از هم گسیختگی به نظام تدبیر اجتماعی بازمی‌گردد که مسئولان اجرایی ما در سطح وزارتخانه ها و سازمان های مختلف، اعمال مقررات کرونایی را جدی نمی گیرند و همین حالا رستوران های معروف تهران مملو از مشتری است.

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟