کرونا نفس کادر درمان را بریده است / همه داوطلبان به یاری بشتابند

شیوع گسترده نوع دلتا ویروس کرونا منجر به بروز موج پنجم کرونا در ایران شده است. هم اکنون در سایه کند پیش رفتن روند تزریق واکسن کرونا در ماه های قبل، 232 کشور در وضعیت قرمز کرونا، 117 شهر در وضعیت نارنجی کرونا و 99 شهر در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

به گزارش رکنا، دکتر خورشید وسکویی، عضو هیئت رئیسه و مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان گفت: با توجه به قرار گرفتن در پیک پنجم کرونا، کادر درمان خسته هستند. به همین دلیل از همه داوطلبان از جمله پزشک، پرستار، کارشناس بیهوشی، کارشناس اتاق عمل و کمک پرستار دعوت می شود تا به یاری هموطنان خود بشتابند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دانشجویان رشته های یادشده که تمایل به فعالیت داوطلبانه در شرایط فعلی را دارند نیز می توانند اعلام آمادگی کنند.

گفتنی است؛ از دیروز تا امروز ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۸۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۴۰ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۸ هزار و ۶۳ نفر رسید و همچنین چهار هزار و ۶۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۲۵ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۸۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟