رئیس جمعیت هلال احمر: وزارت بهداشت اجازه نمی دهد سه شیفت واکسن کرونا بزنیم

جمعیت هلال احمر تا کنون 6 محموله واکسن کرونا به ایران وارد کرده است. هلال احمر همچنین از وزارت بهداشت درخواست کرده است که در زمینه واکسیناسیون کرونا به این جمعیت اجازه همکاری بدهد. اما با وجود سه بار مکاتبه هلال احمر با وزارت بهداشت، این وزارتخانه تقاضای هلال احمر برای مشارکت در واکسیناسیون را پاسخ نمی دهد. این در حالی است که جمعیت هلال احمر تاکید دارد که توان راه‌اندازی ۵۰۰ مرکز و تزریق واکسن کرونا در سه شیفت را دارد.

به گزارش رکنا، کریم همتی، رییس جمعیت هلال احمر گفت: در حالی که ما می توانیم در سه شیفت در امر واکسیناسیون کرونا به وزارت بهداشت کمک کنیم و همچنین اعلام کرده ایم که امکان راه اندازی ۵۰۰ مرکز برای واکسیناسیون از سوی هلال احمر وجود دارد، اما هنوز پاسخی از سوی این وزارتخانه دریافت نکرده ایم.

وی درباره تجهیز انبارهای هلال احمر گفت: موجودی انبارهای هلال احمر ۲۰ درصد بود که ما توانستیم موجودی انبارها را از لحاظ اقلام امدادی تا بیش از ۵۰ درصد تجهیز کنیم، اما کماکان به کمک های دولت نیاز داریم و امیدواریم با استقرار دولت جدید شارژ انبارها طرح موضوع شود.

همتی ادامه داد: البته روند خرید تجهیزات و نوسازی ناوگان هلال احمر که شامل خودروهای کمک دار و تجهیزات می شود تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و من امیدوارم که در دولت آینده این روند نیز ادامه داشته باشد تا ما بتوانیم امکانات جمعیت هلال احمر به خصوص در حوزه امداد و نجات را به روزرسانی و تجهیز کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر همچنین درباره کمک های این جمعیت در اطفای حریق جنگل ها و مراتع خاطرنشان کرد: در گذشته وزارت دفاع و بخشی از سازمان مراتع و جنگلها متولی اطفاء حریق در جنگل ها و مراتع بوده اند. اما چون با توجه به حجم آتش نیاز به کمک های دیگر دستگاه ها نیز است هر استانی که از ما درخواست کمک داشته باشد چه از جانب استاندار و چه سازمان جنگلها ما نیز برای ارائه کمک وارد خواهیم شد.

همتی همچنین درباره حضور در استان سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات ما در این استان همچنان ادامه دارد. یکی از اقلام حیاتی کپسول اکسیژن بود که ما طی یک مرحله ۵۰۰ کپسول اکسیژن را به این استان ارسال کردیم و در چهار بیمارستان توزیع شد. همچنین بیش از یک میلیون ماسک سه لایه نیز در سیستان و بلوچستان توزیع شده است و علاوه بر آن روزانه نیز بسته های بهداشتی در میان ساکنان توزیع می شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه هلال احمر اعلام کرده است، آمادگی راه اندازی ۵۰۰ مرکز برای تزریق واکسن کرونا را دارد آیا با وزارت بهداشت در این خصوص هماهنگی لازم صورت گرفته است، گفت: سه بار در این خصوص با وزارت بهداشت مکاتباتی را داشته ایم، اما تاکنون هیچ پاسخی از سوی این وزارتخانه دریافت نکرده ایم.

رییس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: ما تنها گروهی هستیم که به زمان اداری وابسته نیستیم و امدادگران می توانند تا شب اقدامات خود را انجام دهند و ما این توانایی را داریم که در سه شیفت واکسیناسیون را انجام دهیم و در این زمینه به وزارت بهداشت کمک کنیم اما با توجه به اینکه سه بار به وزارت بهداشت نامه زده ایم هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟