بیش از ۱۸ هزار نفر از خدمات ناظران و آمران سلامت هلال احمر کاشان بهره مند شدند

به گزارش رکنا از اصفهان و به نقل ازروابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان ؛ دکتر سیدمنصور میرابوطالبی گفت : طرح ناظران سلامت پس از شیوع ویروس کرونا با همکاری سازمان جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی، سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی کاشان در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط کار برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به اجرا گذاشته است.

وی افزود: با اجرای این طرح در پوشش گروه‌های حمایتی، مراقبتی و مشارکتی ۵ هزار و ۷۵ صنف در شهرستان کاشان به لحاظ رعایت موارد بهداشتی پایش شدند.

رییس جمعیت هلال احمر کاشان بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۰۰ نفر از جوانان داوطلب این جمعیت با اجرای طرح آمران سلامت در قالب ۱۱ گروه سیار و ۳۰ گروه ثابت افزون بر غربالگری و توزیع بروشور، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به ۱۳ هزار نفر از شهروندان آموزش دادند.

 به گفته معاون مدیرعامل استان اصفهان، داوطلبان جمعیت هلال احمر در این طرح مردم را به بهره‌گیری از وسایل بهداشتی مانند ماسک و دست‌کش و رعایت فاصله اجتماعی در مکان‌های پر رفت و آمد تشویق می‌کنند.

میرابوطالبی با توجه به شیوع ویروس کرونا و خصوصا انتقال سریع گونه‌های جدید این ویروس از جمله دلتا ویروس، تاکید کرد: اجرای طرحهای ناظران و آمران سلامت تاکنون نقش مهمی در آگاهی بخشی به مردم و کنترل بیماری کووید ۱۹ در این منطقه داشته است.

رییس جمعیت هلال احمر کاشان ضمن اشاره به اینکه داوطلبان جمیت هلال احمر با همکاری سایر سازمان ها برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در چهار نقطه از مبادی ورودی کاشان استقرار یافته بودند افزود گفت: حدود ۱۱ هزار نفر از هموطنان نیز در سال های ۹۸ و ۹۹ در ورودی های شهرکاشان مورد غربالگری قرار گرفتند.

اصفهان -بهمن راعی

 

کدخبر: 704929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟