تزریق واکسن کرونا به 68 ساله ها از امروز + فیلم
حجم ویدیو: 9.80M | مدت زمان ویدیو: 00:01:20

تزریق واکسن کرونا به 68 ساله ها از امروز آغاز می شود. از روزهای پایانی ماه فروردین تزریق واکسن کرونا به سالمندان آغاز شد، اما تاخیر در واردات واکسن کرونا به علت عدم پایبندی طرف های خارجی به قراردادهایشان با ایران، منجر به کند پیش رفتن روند تزریق واکسن کرونا به سالمندان شده است. البته در هفته های اخیر مجددا روند واردات واکسن کرونا به کشور تسریع شده است.

به گزارش رکنا، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این باره گفت: بعد از وقفه چند هفته ای در تحویل واکسن های وارداتی با ورود اولین محموله شامل یک میلیون دُز واکسن در هفته گذشته و با توجه به جدول و برنامه زمان بندی توافق شده با برخی تامین کنندگان واکسن کرونا در خارج از کشور، امیدواریم ورود واکسن کرونا در روزها و هفته های آینده نیز تداوم داشته باشد.

وی افزود: با توجه به این موضوع و البته ورود واکسن های داخلی از جمله واکسن «کووایران برکت» به سبد واکسیناسیون عمومی، براساس فراخوان صادرشده، ثبت نام عزیزان بالای 65 ساله ای که تمایل به واکسیناسیون دارند، در سامانه salamat.gov.ir از روز گذشته آغاز شده است و عزیزان می توانند با ثبت نام در این سایت و دریافت پیامک نوبت دهی مطابق با زمان و مکانی که برایشان تعیین می شود، واکسن خود را دریافت کنند.

جهانپور ادامه داد: اولویت بندی دریافت واکسن براساس مناطق مختلف کشور انجام می شود و تزریق واکسن کرونا به گروه های سنی بالای 68 سال از امروز آغاز می شود، اما عزیزان متولید 1335 به قبل از امروز می توانند واکسن کرونا دریافت کنند و در سامانه سلامت نوبت دهی بر این مبنا انجام می شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: امیدواریم در روزهای آینده واکسیناسیون افراد بالای 65 سال تکمیل شود و بتوانیم در روزهای آتی وارد فاز واکسیناسیون افراد بالای 60 سال بشویم.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟