پایتخت در حال مبارزه با موج پنجم کرونا / خیز جدید کرونای دلتا در تهران

شیوع کرونا در تهران در پیک پنجم کرونا قرار گرفته است. فرمانده عملیات ستاد مدیریت مقابله با کرونا از خیز جدید سوش کرونا دلتا در تهران و قرار گیری پایتخت در پیک پنجم کرونا خبر داد.

به گزارش رکنا، علی رضا زالی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در استان تهران افزود: مدل بستری بیماران اعم از زمان کوتاه شروع بیماری و درگیری ریه، بالا رفتن سن مبتلایان، افزایش مبتلایان بین ۲۰ تا ۳۰ سال و همچنین افزایش تعداد مبتلایان زیر ۱۰ سال، افزایش مرگ و میر زیر ۲۰ سال و علائمی مانند آبریزش بینی همگی نشان از سوش دلتاست؛ بنابراین در خیز جدید سوش دلتا هستیم.

دکتر زالی گفت: دو مشکل در این خصوص داریم یکی سرعت انتقال که ۸ تا ۱۲ درصد بالاتر از سوش آلفای انگلیسی است و ۶۰ درصد هم سرایت پذیری بیشتری نسبت به سوش آلفا دارد. همچنین در بحث درمان نیز هنوز در مطالعات خود به پاسخ روشنی نرسیده ایم.

وی گفت: از همه مهمتر مسئله واکسن گریزی این سوش جدید است که این خیلی مهم است.

فرمانده عملیات ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: در دنیا به دلیل رقابت اقتصادی که تولیدکنندگان واکسن دارند همه تولیدکنندگان اعلام می‌کنند که واکسن ما در مقابل این سوش مقاوم است و سوش دلتا از سوش ویروس آفریقایی نیز که واکسن گریزترین سوش است، درصد مقاومت آن در مقابل واکسن‌ها بالاتر است و البته کسانی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند مقاومت بیشتری نسبت به این ویروس دارند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟