حدود ۲۵ درصد از زوج های جوان نابارور هستند

فرزندآوری زوج های ایرانی به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در وضع خوبی به سر نمی برد.

به گزارش رکنا،دکتر علیرضا زالی در نشستی که با حضور رییس و مسوولان جهاد دانشگاهی برگزار شد، افزود: تعداد زیادی از این افراد باوجود علاقه به بچه دار شدن، توان پرداخت هزینه های درمان را ندارند.

وی در ادامه به اهمیت برنامه ریزی برای سلامت سالمندان تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به شکل گیری نهادهای سیاست گذار و تدوین اسناد بالادستی تاکنون در عمل اقدام موثری برای تامین سلامت روحی و جسمی سالمندان انجام نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که توجه به نیازهای اجتماعی، اقتصادی و به طور کلی کیفیت زندگی سالمندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، دوره سالمندی را دوره پیچیده ای از زندگی دانست.

زالی گفت: این درحالی است که کیفیت زندگی سالمندان در ایران از کشورهایی که از نظر مولفه های اقتصادی به ایران نزدیک هستند هم پایین تر است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، وی با یادآوری این که سالمندان با بیماری های فرسایشی و مزمن دست و پنجه نرم می کنند، خاطرنشان کرد: تخصص طب سالمندی باید پویاتر، با برنامه ای روشن و در قالب فعالیت های مشترک در دستور کار باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، جهاد دانشگاهی را نهادی انقلابی توصیف کرد و که در فراز و فرودهای مختلف انقلاب اسلامی خدمات شایسته ای در عرصه دانشگاهی و اجتماعی ارایه داده است.

زالی مهم ترین وجه تمایز جهاد دانشگاهی خوداتکایی، خودباوری و خود کفایی ملی دانست و افزود: اگر نقش تمامی دستگاه های ذیربط را در نظر داشته باشیم، نقش جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی اجرایی بسیار پررنگ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار فعالیت های مشترک این دانشگاه با جهاد دانشگاهی در حوزه های سلامت عمومی و تشکیل مرکز رشد مشترک و برگزاری دوره های مهارتی برای آحاد شهروندان شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟