زمان درمان بیماران کرونایی با ترکیب این ۲ دارو کاهش یافت

به گزارش رکنا، نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که ترکیب داروی ضدالتهابی (Baricitinib‎) با داروی ضد ویروسی رمدسیویر، زمان بهبود افراد بستری شده مبتلا به کووید۱۹ را کاهش دهد.

رمدسیویر، یک داروی ضد ویروس است که شرکت داروسازی گیلیاد آن را تولید می‌کند. Baricitinib را نیز شرکت داروسازی (Eli Lilly and Company) ارائه داده است و در بیش از ۷۰ کشور جهان، برای درمان بزرگسالان مبتلا به نوع متوسط تا پیشرفته روماتیسم مفصلی به کار می‌رود.

فرضیه پژوهشگران این است از آنجا که بسیاری از نشانه‌های شدید کووید۱۹، از یک واکنش التهابی ضعیف ناشی می‌شوند، شاید یک روش درمان که برای هدف قرار دادن التهاب طراحی شده است، بتواند برای این بیماران سودمند باشد.

ترکیب Baricitinib و رمدسیویر در این پژوهش، میانگین زمان بهبودی بیماران بستری شده مبتلا به کووید۱۹ را کاهش داد و آن را از هشت روز به هفت روز رساند. این بررسی نشان داد بیمارانی که طی دوره بستری شدن خود، به تهویه اکسیژن با جریان بالا و به صورت غیرتهاجمی نیاز دارند، بیشترین سود را از این درمان می‌برند. میانگین زمان بهبودی این بیماران، از ۱۸ روز به ۱۰ روز کاهش یافت. به علاوه پس از دریافت این دو دارو، بیماری شرکت‌کنندگان در پانزدهمین روز این پژوهش، به صورت قابل توجهی بهبود یافت. دریافت‌کنندگان این دو دارو، عوارض جانبی کمتری را نیز مشاهده کردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟