اجرای پروتکل های سخت تر کرونایی/ اول مهار کرونا سپس ساماندهی اقتصاد

به گزارش رکنا، محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور ما در شرایط خوبی قرار ندارد به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: اکنون هم ارگان های دولتی توان اقتصادی کافی ندارند و هم بازارهای خرد نفس های آخرشان را می کشند. بنابراین این که به یک باره بخواهیم همه مشاغل و کارها را تعطیل کنیم به پشتوانه عظیم اقتصادی نیاز است، حال آن که با شرایط تحریمی و کرونایی فعلی مجبوریم با روش های دورکاری و یکسری محدودیت های کمتر با این بحران مقابله کنیم.

بندپی در رابطه با موفقیت آمیز بودن طرح محدودیت شبانه در مناطق قرمز کشور مثل تهران افزود: براساس گزارش های به دست آمده در روز گذشته طرح محدودیت شبانه و سایر محدودیت های کرونایی در مناطق قرمز، نارنجی و زرد کرونایی موفقیت آمیز واقع شده است. امیدواریم طی هفته های آینده نیز این طرح به خوبی ادامه یاید زیرا اگر در اجرای این طرح با شکست مواجه شویم، مجبوریم این محدودیت ها را ادامه و حتی شرایط سخت تری را اعمال کنیم، دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا مجبور است برای جلوگیری از تلفات انسانی، پروتکل ها و محدودیت های سختگیرانه تری را اجرا کند.

احتمال اعمال محدودیت های صبح گاهی در صورت عدم کنترل شیب آمار کرونا

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس در پاسخ به این سوال که امکان دارد محدودیت ها در صبح ها و روزها نیز اجرایی شود یا خیر؟ گفت: اگر با اعمال محدودیت های شبانه نتوانیم شیب آمار مبتلایان با کرونا را کاهش دهیم و یا کنترل کنیم، قطعاً این محدودیت ها در زمان صبح نیز اجرایی می شود.

با کاهش آمار مبتلایان و جان باختگان کرونایی می توان به وضع اقتصادی مردم رسیدگی کرد

محسنی بندپی در پایان در رابطه با حمایت از بازارهای خرد و جلوگیری از ورشکستگی مشاغل دسته پایین، افزود: ستاد ملی کرونا برای امنیت اقتصادی و اجتماعی مردم برنامه هایی اندیشیده است، با این حال امیدواریم با کاهش شیب آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در کشور بتوانیم از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم نیز حمایت شود.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

خبرنگار مهدی برازنده

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟