موردی از ابتلا به کرونا گزارش نشده/ علیرغم هشدارها پروازها به چین همچنان برقرار است

به گزارش رکنا، به نقل از خانه ملت، اکبر ترکی با بیان اینکه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش نشده است، گفت: اگر موردی هم محرمانه باشد گزارشی به دست ما نرسیده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه علیرغم تمامی هشدارها پروازهای رفت و برگشت ایران به چین همچنان برقرار است و هنوز لغو و متوقف نشده و اخیرا هواپیمای ماهان سه پرواز به این کشور داشته است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت باید به طور مداوم در حال آماده‌ باش برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور باشد، ادامه داد: مسافرانی که از کشور چین به ایران می‌آیند باید قرنطینه شده و اقدامات لازم پیشگیرانه در مورد آنها انجام شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کرونا بیماری ویروسی تنفسی است و به طور قطع به بیمارستان‌های سراسر کشور اعلام شده که در مورد بیمارانی که مشکل تنفسی دارند مراقبت ویژه و بیشتری انجام شود.

ترکی افزود: اگر اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه مناسب اتخاذ شود می‌توان به راحتی از ورود ویروس کرونا به کشور جلوگیری کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در مورد اطلاع‌رسانی مناسب توسط صدا و سیما به مردم گفت: در حال حاضر موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور گزارش نشده و اگر صدا و سیما بخواهد در شرایط فعلی ورود کند موجب ایجاد رعب و وحشت در مردم می‌شود؛ در این رابطه باید رعایت نکات بهداشتی را برای پیشگیری از آنفولاآنزا به مردم آموزش داد زیرا برخی از انواع آنفلوآنزاها می‌توانند آسیب‌رسان باشند و مشکلاتی را ایجاد کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: می‌طلبد مسئولان تا حد امکان پروزها را لغو و تمهیدات مناسب را اتخاذ کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟