بانک ملت: همراه بانک های ما در استورهای خارجی نیست

گزارش اخیر شرکت Zimperium (شرکت فعال در حوزه امنیت تلفن همراه) حاکی از آن است که گروهی از هکرها با طراحی نرم افزارهای بانکی آلوده از ۸ بانک ایرانی و انتشار آن، تبدیل به خطری جدی برای کاربران ایرانی شده اند.

با توجه به وجود بسترهای نا امن شکل گرفته ناشی از عدم ارتباط با استورهای خارجی مثل گوگل پلی، این دغدغه برای کاربران پرشمار ایرانی وجود دارد که نرم افزارهای بانکی خود را از کدام مراجع معتبر دانلود کنند.

رسول لطفی آذر معاون فن آوری و اطلاعات بانک ملت در پاسخ به این سوال که کاربران گوشی های اندروید برای نصب همراه بانک از چه استور(بازار) و وبسایتی میتوانند استفاده کنند که طعمه نسخه های جعلی نشوند به خبرنگار رکنا گفت: کاربران می‌توانند نرم‌افزار همراه بانک ملت را صرفا از طریق مراجعه مستقیم به وب سایت بانک ملت دریافت و نصب کنند. همچنین کاربران می‌توانند از لینک استورهای مورد تائید در سایت بانک ملت اقدام به دانلود و نصب همراه بانک ملت نمایند و هرگز از طریق بلوتوث، ایمیل، دریافت از دوستان، شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های متفرقه اقدام به دریافت و نصب نکنند. همچنین توصیه می شود برای

دانلود اپلیکیشن همراه بانک ملت بدلیل امکان وجود سایت‌هایی که به صورت نمایش تبلیغاتی در پی سواستفاده از مشتریان میباشند، از جستجو (Search) در موتورهای جستجوگر ،اکیداً پرهیز نمایند.

این در حالی است که بسیاری از کاربران ناخواسته به استوری های خارجی مراجعه می کنند، معاون فن آوری و اطلاعات بانک ملت در واکنش به این اتفاق که‌موجب ایجاد دردسر برای کاربران این بانک می شود هم گفت:

هم اکنون امکان استفاده از استورهای خارجی برای دانلود اپلیکیشن همراه بانک ملت وجود ندارد و اپلیکیشن همراه بانک ملت در استور گوگل پلی و اپل استور منتشر نشده است.

لطفی آذر در مورد‌ به روز رسانی اپلیکیشن همراه بانک ملت هم گفت: درخصوص اقدامات انجام شده در ارتباط با کاربران همراه بانک ملت به طرق مختلف چه از طریق ارسال پیامک، شبکه‌های اجتماعی، سایت بانک ملت، موشنگرافی، پوستر و بنر و اینفوگرافی به مشتریان و شهروندان گرامی اطلاع رسانی‌های لازم صورت پذیرفته است. خاطر نشان می سازد؛ در صورت تغییر نسخ اپلیکیشن همراه بانک، اطلاع رسانی پیامکی به کاربران جامعه هدف در چندین مرتبه صورت می پذیرد. توصیه‌های امنیتی در سایت اصلی بانک ملت در بخش آگاهی رسانی امنیت اطلاعات در دسترس همگان قرار دارد و کاربران با بکارگیری این توصیه‌ها میتوانند خدمات امن را دریافت کنند.

گفتنی است کاربران برای استفاده از همراه بانک امن و مورد تایید بانک ملت هم می توانند به سایت این بانک مراجعه کنند و هم برای کاربران اندرویدی، کافه بازار بستر امنی برای دانلود همراه بانک های مختلف است که مورد‌ تایید کلیه بانک‌ها قرار گرفته است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟