کشور مناسب برای مهاجرت تحصیلی در سال 2024 کدام است؟

 

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم، شرایط فردی و انتظاراتی که از کشور و سیستم آموزشی دارد، از عوامل انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی می باشند.

از شرایط فردی می توان به سن، وضعیت تاهل، آخرین مقطع تحصیلی و رشته، سابقه کار مرتبط با رشته، رزومه علمی، تمکن مالی (هزینه زندگی و تحصیل)، دانش زبان انگلیسی، دانش زبان آلمانی، فرانسوی، سوئدی و ... اشاره کرد.

  معیارهایی که برای انتخاب کشور هستند، عبارت است از: مهاجرت به همراه خانواده، هزینه پایین تحصیل، هزینه مقرون به صرفه برای زندگی، امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی، بازار کار مناسب، اجازه کار دانشجو، اجازه کار همراه، شرایط تحصیل فرزندان و شرایط دریافت اقامت دائم.

در اینجا شرایط مهاجرت تحصیلی به کشورهای سوئد، فنلاند، هلند، نروژ و انگلستان را مطالعه می کنید که از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی هستند.

تحصیل در انگلستان با دوره های کوتاه مدت

یکی از ویژگی هایی که تحصیل در دانشگاه های انگلستان را از سایر کشورها متمایز می کند، کوتاه بودن دوره های تحصیلی است، مدت زمان تحصیل کارشناسی در انگلستان سه سال و برای ارشد تنها یکسال است، این موضوع باعث می شود هزینه های زندگی و تحصیل در مقایسه با سایر کشورها هزینه ای مناسب باشد، در مقابل این مزیت تحصیل در انگلیس، ویژگی منفی که برای تحصیل در انگلستان برای خانواده ها وجود دارد، عدم صدور ویزای همراه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است و در صورتی که فرد متاهل تصمیم به تحصیل در این کشور را داشته باشد، تا پایان تحصیل و دریافت ویزای کار نمی تواند خانواده خود را به انگلستان بیاورد.

·    دانشجویان بین المللی اجازه کار همزمان با تحصیل تا 20 ساعت را دارند

·    دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می توانند تا 2 سال در انگلستان به جست وجوی کار بپردازند.

·    تمکن مالی ماهیانه برای تحصیل در لندن 1،334 پوند برای دانشجو

·    تمکن مالی ماهیانه برای تحصیل در خارج از لندن 1،023 پوند برای دانشجو

·    شانس دریافت ویزای بالا

تحصیل در نروژ با ویزای تضمینی

کشور نروژ برای ایرانیان با تحصیل رایگان شناخته شده است، اما از سال 2023، دانشجویان برای تحصیل در نروژ لازم است هزینه تحصیل پرداخت کنند، با این حال نروژ یکی از بهترین کشورها برای تحصیل است، در این کشور ویزای همراه به صورت همزمان با دانشجو صادر می شود، نروژ جز شادترین کشورهای جهان در سال 2024 است و یکی از بهترین کشورها برای کار و تحصیل در حوزه مهندسی به خصوص مشاغل مرتبط با صنعت نفت است. رفاه اجتماعی در این کشور بالا است و امکان تحصیل، کار و زندگی با داشتن دانش زبان انگلیسی وجود دارد و نیازی به یادگیری زبان نروژی برای مهاجرت ندارید.

·    میانگین هزینه تحصیل سالیانه در نروژ  15000 یورو

·    تمکن مالی یکساله نروژ 13000 یورو

·    اجازه کار تا 20 ساعت در هفته برای دانشجو

·    اجازه کار تا 40 ساعت برای همراه دانشجو

·    شانس ویزا بالای 95%

تحصیل در نروژ با ویزای تضمینی

تحصیل در سوئد برای خانواده ها

بدون شک، پرطرفدارترین کشور حوزه اسکاندیناوی برای مهاجرت تحصیلی در میان ایرانیان، کشور سوئد است، به خصوص افرادی که قصد مهاجرت با خانواده را دارند، به دلیل خدمات و امکاناتی که کشور سوئد برای خانواده ها ارائه میدهد، این کشور را انتخاب می کنند، صدور همزمان ویزای همراه، امکان تحصیل رایگان در مدارس سوئد، تحصیل رایگان همراه در دوره های یادگیری زبان سوئدی، اجازه کار نامحدود همراه از مزایای تحصیل در این کشور است.

·    تمکن مالی ماهیانه برای تحصیل در سوئد 10314 کرون سوئد

·    تمکن مالی ماهیانه همراه در سوئد 4297،50 کرون سوئد

·    اجازه کار نامحدود همراه با تحصیل (پیشنهاد 20 ساعت در هفته)

·    بازار کاری خوب برای مهندسین حوزه کامپیوتر

·    بهترین فرصت برای کادر درمان با دوره زبان سوئدی

مهاجرت تحصیلی به هلند

این کشور کوچک اروپایی، یکی از رقبای کانادا و انگلیس برای تحصیل است، در هلند بیش از 2000 دوره در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی ارائه می شوند و برای تحصیل در این کشور نیازی به یادگیری زبان هلندی ندارید، هلندی ها بالاترین آمار را برای آشنایی به زبان انگلیسی در میان کشورهای اروپایی دارند و انگلیسی زبان دوم این کشور محسوب می شود، برای تحصیل در هلند، ویزای همراه برای هلند به صورت همزمان صادر نمی شود و بعد از ورود دانشجو با فاصله 15 تا 45 روز همراه به وی ملحق می شود، از معایب مهاجرت به هلند به همراه خانواده می توان به نداشتن اجازه کار همسر اشاره کرد.

·    میانگین هزینه تحصیل 16 هزار یورو در سال

·    تمکن مالی دانشجو برای یکسال 14,615.52 یورو

·    اجازه کار 16 ساعت در هفته همزمان با تحصیل

·    شانس ویزا بالای 95%

تحصیل در فنلاند با بورسیه تحصیلی

فنلاند، به تازگی مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است، این کشور حوزه اسکاندیناوی با رتبه اولین کشور شاد جهان، داشتن بهترین سیستم آموزشی مدارس، صدور ویزای همراه به صورت همزمان باید یکی از اصلی ترین انتخاب افراد متاهل باشد، هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند مقرون به صرفه است و به دانشجو و همراه اجازه کار میدهد، مدت زمان تحصیل و کار را برای دریافت اقامت در نظر می گیرد و دانشجویان در مدت زمان کمتری می توانند اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند. تمامی دانشگاه های فنلاند با توجه به شرایط دانشجو بورسیه تحصیلی به صورت کاهش شهریه ارائه میدهند که می تواند از 25% تا 75% باشد.

·    اجازه کار تا 30 ساعت در هفته برای دانشجو

·    اجازه کار نامحدود (40 ساعت) برای همسر دانشجو

·    تمکن مالی سالیانه برای دانشجو 6720 یورو

·    شانس ویزای تحصیلی بالای 95%

بورسیه تحصیلی

در ایتجا سعی کردیم برای یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی که مهاجرت است به شما کمک کنیم، اگر نیاز به راهنمایی و بررسی شرایطتان به صورت اختصاصی دارید می توانید با موسسه اعزام دانشجو EUStudy در ارتباط باشید.

 

کدخبر: 986778 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟