خرید باتری ماشین در ایام عید و تعطیلات

 

باتری ماشین یکی از اجزای سیستم‌ برقی ماشین به شمار می‌رود، که به عنوان تامین کننده انرژی قطعات الکترونیکی خودرو شناخته می‌شود. همانطور که می‌دانیم قطعات وسیله نقلیه برای شروع به کار کردن، به یک منبع انرژی نیاز دارند. این منبع اساسی و مهم همان باتری خودرو است، که برق اولیه جهت روشن شدن موتور خودرو را فراهم می‌کند.

پس به عبارتی می‌توان گفت این قطعه به عنوان یک کلید در راه‌اندازی خودرو شناخته می‌شود و در صورت عملکرد غیرمطلوب و صحیح آن، نمی‌توان خودرو را روشن کرد. عوامل موثری در کاهش عمر مفید باتری دخیل هستند. به عنوان مثال استفاده طولانی مدت از خودرو باعث کاهش عملکرد مفید باتری می‌شود. با فرا رسیدن ایام عید و تعطیلات نوروزی، همه به دنبال نو کردن قطعات خودرو خود، جهت مسافرت‌های جاده‌ای هستند.

از این رو تقاضای خرید باتری یا تعویض آن در ایام عید و تعطیلات بیشتر می‌شود و افراد نگران این موضوع هستند که در این ایام چگونه یک باتری باکیفیت خریداری کنند. همچنین برخی افراد با توجه به سالم بودن قطعات خودرو، مسافرت خود را آغاز می‌کنند. اما در راه با مشکلاتی مواجه می‌شوند و گاهی نیاز به تعویض یا بررسی باتری خود را دارند.

شاید برایتان سوال باشد که چگونه می‌توان در این شرایط اقدام به خرید باتری خودرو کرد؟ در این مقاله هدف ما آشنایی شما با خرید اینترنتی باتری خودرو از نمایندگی‌های معتبر است. پس اگر قصد سفر در ایام تعطیلات را دارید یا خود نیاز به تعویض باتری در جاده را دارید، حتما مطالب این مقاله را مطالعه فرمایید تا بتوانید مشکلات خود را در کمترین زمان رفع کنید.

خرید باتری ماشین در ایام عید

امروزه خرید باتری نسبت به گذشته راحت‌تر شده است و شما می‌توانید به راحتی به باتری‌های باکیفیت متناسب خودروی خود دسترسی داشته باشید. با این حال دغدغه برخی از افراد این است که چگونه می‌توانند در روزهای تعطیل و ایام عید در صورت بروز مشکل فنی، به قطعات خودرو دسترسی داشته باشند. چرا که خرید قطعات خودرو چون باتری در روزهای عید و تعطیلات بسیار سخت و حتی گاهی اوقات غیرممکن است.

اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت بروز چنین مشکلات فنی در ایام عید از خرید اینترنتی قطعات خودرو غافل نشوید. فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی چون فروشگاه باتری ماشین ایراندوست به صورت شبانه روزی است و تمام روزها حتی روزهای تعطیل مشکل شما را به راحتی حل می‌کنند. شما می‌توانید علاوه‌بر روزهای تعطیل در سایر روزها خرید قطعات خودروی خود را به صورت اینترنتی انجام دهید.

خرید آنلاین باطری

جهت خرید اینترنتی تنها کافیست به سایت مجموعه مورد نظر خود مراجعه فرمایید و به صورت تلفنی یا ثبت سفارش، محصول خود را تهیه فرمایید. از مزیت‌های خرید باتری ماشین به صورت اینترنتی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ارسال و نصب رایگان توسط تکنسین‌های مجرب
  • کنترل سلامت سیستم برقی ماشین توسط کارشناسان ماهر
  • خرید باتری اورجینال با تاریخ تولید جدید
  • بهره بردن از گارانتی محصول
  • انتخاب از بین برندهای مختلف
  • آشنایی با انواع محصولات
  • امکان خرید در تمام ساعت حتی در ایام تعطیل
  • قیمت پایین‌تر نسبت به فروشگاه‌ها به دلیل فروش به قیمت عمده
  • نصب باتری در محل دلخواه شما
  • نصب باتری با رعایت استانداردها
  • امکان پرداخت هزینه محصول در محل نصب توسط کارتخوان سیار

مراقبت‌های لازم از باتری‌ها در ایام تعطیل

زمانی که قصد سفر جاده‌ای در ایام تعطیل را دارید، باید در مرحله اول از سالم بودن باتری خودرو و عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل پیدا کنید. اگر جز کسانی هستید که مدت طولانی است خودروی خود را در پارکینگ خانه گذاشته‌اید و از آن استفاده نکرده‌اید، حتماً با مشکل استارت نزدن ماشین روبرو می‌شوید. اما این مسئله نگران کننده‌ای نیست و تنها با شارژ کردن باتری می‌توانید دوباره شاهد کارکرد صحیح باتری باشید.

اما اگر باتری خودروی شما چند سال است که خریداری شده، حتماً نیاز به تعویض آن دارید. هنگام خرید باتری حتماً به برندهای ایرانی موجود در بازار و تولیدات پرفروش آنها دقت فرمایید. یکی از برندهایی که توانسته است جایگاه ویژه‌ای در فروش باتری‌های خودرو داشته باشد، صبا باتری است. هنگام خرید باتری ماشین از قبل حتماً با ویژگی محصولات این برند آشنا گردید، تا بتوانید باتری مناسب خودروی خود را از این برند خریداری فرمایید.

 

خرید باتری1

اقدامات لازم برای نگهداری از باتری در سفر

از اقداماتی که قبل از سفر نوروزی جهت مراقبت از باتری خودرو باید انجام دهید، شامل موارد گفته شده در ادامه است:

از محکم بودن سر باتری اطمینان حاصل پیدا کنید:

گاهی به دلایل مختلفی چون گرما، برآمدگی خیابان‌ها، سطوح ناهموار یا فرسایش قطب‌های باتری، سر باتری به مرور شل می‌شود. و هنگامی که ماشین را متوقف می‌نمایید برای استارت زدن دوباره، باتری انرژی و ظرفیت لازم برای استارت زدن را ندارد. از این رو حتماً از محکم بودن سر باتری اطمینان حاصل پیدا کنید.

قرارگیری باتری در جایگاه خود:

گاهی با این مشکل مواجه می‌شود که باتری از جایگاه خود خارج می‌شود. علت این امر محکم نبودن بست نگهدارنده، شکستن قاب یا افتادن ماشین در دست‌انداز شدید است. اگر باتری ماشین در جایگاه خود قرار نگیرد، به کف باتری فشار وارد می‌شود و در نهایت موجب شکستن باتری می‌شود.

سولفات‌زدایی و تمیز کردن سر باتری:

رسوب آب، خرابی دینام، نامرغوب بودن کیفیت باتری، از عواملی است که سبب سولفات شدن باتری خودرو می‌شود. از این رو بهتر است به صورت دوره اقدام به تمیز کردن سر باتری کنید. هنگام سولفات‌زدایی ماشین، حتماً خودرو خاموش باشد و هنگام کار از دستکش پلاستیکی استفاده نمایید و به هیچ عنوان دست خود را به چشم نزنید یا در سطح پوست صورت خود قرار ندهید. همچنین جهت تمیز کردن سر باتری از آب جوش استفاده نمایید.

 

کدخبر: 983267 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟