خرید خانه در آلانیای ترکیه با قوانین 2024

 

آلانیای ترکیه یکی از مناطق بسیار محبوب بین خارجی‌ها برای خرید ملک است. این منطقه در بخش سواحل جنوبی ترکیه واقع شده و سواحل بسیار چشم‌نوازی دارد. فرهنگ خوب مردم این منطقه و قیمت مناسب زمین و ساختمان‌های آلانیا، باعث شده تا افراد زیادی به خرید ملک در این منطقه تمایل نشان دهند. اگر شما هم دوست دارید درباره خرید آپارتمان در آلانیا یا به‌طور کلی خرید خانه در ترکیه اطلاعات کسب کنید، تا انتهای مطلب با ما همراه شوید. در ادامه نکات و قوانین به‌روز و مهمی را ذکر خواهیم کرد که قبل از خرید آپارتمان در آلانیا باید بدانید.

قوانین 2024 برای خرید ملک در ترکیه

اگر به‌دنبال خرید خانه در آلانیا هستید، باید قوانین کلی کشور ترکیه برای خرید زمین را بدانید. با دانستن این قوانین هنگام خرید، متضرر نخواهید شد؛ علاوه‌براین، گرفتن اقامت ترکیه با خرید خانه نیز برای شما میسر می‌شود. در ادامه به مهم‌ترین قوانین دراین‌باره اشاره خواهیم کرد:

گرفتن اقامت ترکیه با خرید خانه

یکی از دلایل خرید ملک در ترکیه، آسان‌تر شدن مسیر اقامت در این کشور است. با‌این‌وجود، برای گرفتن شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک، باید به نکاتی توجه داشته باشید. خرید ملک باید حتما به شکل نقدی انجام شود. فروشنده ملک هم حتما باید شهروند ترکیه باشد. برای خرید خانه در ترکیه جهت گرفتن اقامت، باید به‌دنبال ملکی با ارزشی بیشتر از 400 هزار دلار با شرایط شهروندی باشید. اگر ملک چند واحد دارد، می‌توانید واحد‌های مختلف آن را اجاره دهید؛ به‌این‌ترتیب، علاوه‌بر گرفتن شهروندی ترکیه، می‌توانید منبع درآمد هم برای خود ایجاد کنید. لازم به ذکر است که برای گرفتن اقامت، علاوه‌بر خرید ملک در استانبول می‌توانید از طریق سپرده‌گذاری یا کار در ترکیه هم اقدام کنید. برای این منظور باید در گام اول به‌سراغ افتتاح حساب بانکی ترکیه بروید.

گرفتن اقامت ترکیه با خرید خانه

قوانین 2024 برای خرید ملک ترکیه

  • یک فرد خارجی حداکثر می‌تواند 30 هکتار ملک از کشور ترکیه را بخرد. لازم‌ به ذکر است که تمامی افراد متعلق به کشورهای خارجی، امکان خرید خانه در ترکیه را ندارند؛ تنها افرادی که متعلق به کشورهای مجاز هستند، شامل قوانین خرید ملک می‌شوند. خوشبختانه ایران ازجمله کشورهای مجاز برای خرید ملک ترکیه است.
  • افراد نباید به هیچ‌عنوان ملک مناطق امنیتی و حساس را خریداری کنند.
  • اگر اقدام به خرید زمین در ترکیه کردید، باید نهایتا طی دو سال شروع به ساختن آن زمین کنید.
  • برای انتقال سند رسمی باید حتما به دفاتر رسمی مانند اداره تاپو یا نوتر مراجعه کنید.
  • با خرید ملکی به ارزش 200 تا 400 هزار دلار، شما می‌توانید اقامت دو ساله کشور ترکیه را دریافت کنید. بعد از دو سال می‌توانید آن را مجددا تمدید کنید. اگر درخواست اقامت دائم دارید، می‌توانید بعد از گذشت 5 سال، اقدام کنید. توجه داشته باشید که دراین‌حالت شما فقط می‌توانید اقامت بلندمدت داشته باشید، ولی پاسپورت ترکی دریافت نمی‌کنید. توجه داشته باشید که قوانین خرید خانه در ترکیه برای گرفتن اقامت، در سال‌های قبل، کمی متفاوت بود. طبق قوانین قبلی با‌توجه‌به استان موردنظر، مبلغ ملک می‌توانست متفاوت باشد؛ اما این قانون درحال‌حاضر تغییر کرده و ملک شما در هر استانی باید بین 200 تا 400 هزار دلار ارزش داشته باشد.
  • تنها ده درصد هر شهر در ترکیه قابل فروش به افراد خارجی است.
  • برای خرید ملک در استانبول هم تمامی قوانین گفته‌شده، ثابت است. درواقع، تفاوتی ندارد که شما قصد خرید ملک در کدام استان ترکیه را دارید، در هر صورت قوانین کشور ترکیه باید در هر خرید و فروش رعایت شود.

چه مدارکی برای خرید ملک در آلانیا لازم است؟

برای خرید ملک باید گذرنامه، دو قطعه عکس 3*4 و مدارک محل زندگی اصلی فرد ارائه شود. منظور از مدارک محل زندگی، ارائه قبوض مختلف مانند قبض برق محل زندگی شماست؛ علاوه‌براین، شما باید اقدام به گرفتن کد مالیاتی محلی کنید. بعد از اخذ کد مالیاتی، جهت خرید خانه در ترکیه باید اقدام به افتتاح حساب بانکی ترکیه کنید.

برای خرید آسان‌تر ملک در کشور ترکیه می‌توانید به مجموعه تراووک اعتماد کنید. این مجموعه دارای بیش از 10 سال سابقه درخشان در املاک و مستغلات کشور ترکیه است. باکیفیت‌ترین پروژه‌های ساختمانی در کشور ترکیه، متعلق به این مجموعه بوده و امروزه توانسته به‌عنوان نامی درخشان در این حوزه، خود را به اثبات برساند. مجموعه تراووک از زمان اخذ تصمیم به خرید ملک تا اخذ اقامت ترکیه، همراه شما بوده و خدمات رایگان و منحصربه‌فردی ارائه می‌دهد. ترانسفر فرودگاهی، امکان اقامت و بازدید از ملک و پروژه درحال ساخت، ازجمله خدماتی است که این مجموعه ارائه می‌کند.

کلام آخر

اگر به فکر خرید خانه در ترکیه هستید، باید راجع‌به قوانین این کشور اطلاعات مهمی را کسب کنید. در این مطلب راجع‌به مهم‌ترین قوانین خرید ملک در آلانیا و سایر مناطق کشور ترکیه، صحبت کردیم. برای خرید آسان و قانونی ملک در کشور ترکیه می‌توانید به مجموعه تراووک اعتماد کنید. این مجموعه دارای بیش از ده سال سابقه کار در زمینه خرید و ساخت ملک در کشور ترکیه است. مجموعه تراووک نه تنها برای خرید ملک، بلکه برای گرفتن اقامت نیز می‌تواند به شما کمک کند.

 

کدخبر: 982491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟