خدمات زیبایی لمینت و ایمپلنت دندان با قیمت مناسب در تهران

 

اما از آنجایی که هر دو این متدها بسیار گران قیمت بوده و عوامل مختلفی در هزینه تمام شده آن‌ها تاثیر دارند. برای دریافت این خدمات با قیمت مناسب در تهران باید تمام جوانب این درمان را مورد بررسی قرار دهید. بنابراین تا انتهای این مطب با ما همراه باشید.

هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان هم جنبه زیبایی داشته و هم از لحاظ درمانی بسیار برای سلامت دهان و دندان بیماران مفید است، ولی جزو درمان‌های گران قیمت و لاکچری محسوب می‌گردد. قیمت ایمپلنت دندان در نگاه اول بسیار زیاد به نظر می‌رسد اما موارد متعددی وجود دارند که پرداخت این هزینه را توجیه می‌کنند. برای این بتوانید این متد درمانی را با کمترین هزینه و مناسب‌ترین قیمت انجام دهید، باید اطلاعات بیشتری از چگونگی درمان داشته باشید.

قیمت انواع ایمپلنت دندان

یکی از مزایای بزرگ ایمپلنت دندان تکامل پروسه انجام آن است. از آنجایی که این روش درمانی پیوسته در حال تغییر است، انواع متفاوتی از شیوه‌های کاشت ایمپلنت وجود دارند که هر کدام متناسب با فرآیند درمان هزینه‌های مختلفی خواهند داشت.

بخوانید: ایمپلنت دندان چیست؟ درباره انواع ایملپنت بیشتر بدانید!

  • ایمپلنت دندان جلویی:

معمولا قیمت تمام شده دندان‌های جلویی بیشتر از دندان‌های عقبی است.

  • قیمت ایمپلنت دیجتال:

استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن علاوه بر افزایش درصد موفقیت کاشت دندان، قیمت تمام شده را نیز افزایش می‌دهد.

  • ایمپلنت زیرکونیا و تیتانیوم:

بهترین گزینه و مناسب‌ترین قیمت متعلق به ایمپلنت تیتانیوم است که سازگاری و مقاومت بالایی دارند، اما در این میان برخی افراد به دلایل مختلف مثل حساسیت به فلز مجبورند از ایمپلنت زیرکونیا استفاده کنند که هزینه بالاتری داشته و به راحتی در دسترس نیست.

  • ایمپلنت زیگومات:

برای افرادی که دچار تحلیل استخوان فک بالا هستند و تراکم خوبی ندارند این نوع از ایمپلنت پیشنهاد می‌شود. که با ایمپلنت معمولی فرق قیمتی خاصی ندارد.

  • قیمت ایمپلنت با لیزر:

این مدل از ایمپلنت نیز به دلیل استفاده از تکنولوژی و امکانات به روز، درصد موفقیت بسیار بالا داشته و عوارض جانبی کمی دارد. در ایمپلنت لیزری به دلیل استفاده از تجهیزات مدرن هزینه کمی بالاتر از متدهای دیگر است.

هزینه لمینت دندان

لمینت از جمله روکش‌های دندانی است که توانسته در مدت زمان کوتاهی بازخورد خوبی در میان افراد مختلف بدست آورد. از آنجایی که به کمک این روکش‌ها زیبایی طرح لبخند و ظاهر دندان‌ها افزایش می‌یابد، طرفداران آن هر روز بیشتر می‌گردند. از آنجا که پارامترهای مختلفی بر روی قیمت لمینت تاثیر دارند، هزینه تمام شده این خدمات در کلینیک های دندانپزشکی مختلف بسیار متفاوت است.

تاثیر جنس در قیمت لمینت

جنس و متریال تشکیل دهنده لمینت دندان در قیمت تمام شده آن‌ها بسیار موثر است:

  • لمینت کامپوزیتی:

ارزان‌ترین نوع لمینت دندان، لمینت کامپوزیتی است که از جنس پلیمر بوده و در مطب دندانپزشکی توسط متخصص دندانپزشک انجام می‌شود.

  • لمینت سرامیکی:

این مدل از لمینت از جنس پرسلن یا سرامیک است که از چند لایه سرامیکی در لابراتوار ساخته شده و دوام و ماندگاری بالاتری نسبت به مدل کامپوزیتی دارد. همچنین به همان نسبت هم از قیمت بالاتری برخوردار است.

تاثیر کیفیت رزین در قیمت 

نصب اصولی، صحیح و مقاومت لمینت دندان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. نوع و کیفیت رزین مورد استفاده از دیگر عوامل موثر در قیمت تمام شده انواع لمینت است. هرچه رزینی که برای نصب لمینت مورد استفاده قرار می‌گیرد، مرغوب‌تر باشد و نسبت به تابیدن اشعه حساس باشد، باعث نصب محکم‌تر لمینت خواهد شد و در نهایت بیمار مجبور به پرداخت هزینه بیشتر می‌گردد.

قیمت برندهای مختلف

از آنجایی که ایمپلنت و لمینت دندان محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، اکثر برندهای سازنده مواد و لوازم دندانپزشکی اقدام به ساخت قطعات و متریال‌های مورد استفاده در این روش‌ها نموده و قیمت تمام شده هر کدام ارتباط مستقیمی با کیفیت ساخت درکشور سازنده آن دارد.

ارائه خدمات قسطی

یکی از راه کارهای موثر در بهینه کردن قیمت تمام شده خدمات پر هزینه‌ای مانند ایمپلنت دندان و لمینت، قسط‌بندی کردن نحوه پرداخت آن است. بسیاری از مراکز درمانی برای جلب رضایت مراجعین خود اقدام به قسط‌بندی هزینه‌های انواع ایمپلنت و لمینت می‌نمایند.

علت تفاوت قیمت  

علت تفاوت قیمت خدماتی چون لمینت و ایمپلنت دندان در مراکز درمانی مختلف، عواملی است که بر هزینه تمام شده آن‌ها تاثیرگذارند. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تبحر و دانش دندانپزشک:

تبحر و تجربه متخصص دندانپزشکی که انتخاب می‌کنید، در قیمت لمینت یا ایمپلنت تاثیر دارد، در واقع مانگاری و ضمانت اجرایی این خدمات به دانش و مهارت دندانپزشک بستگی داشته و نقش تعیین کننده‌ای دارد.

  • وضعیت عمومی بیمار:

شرایط و وضعیت سلامت دهان و دندان بیمار نیز می‌تواند هزینه‌های جانبی درمان را کاهش دهد. به طور مثال در هنگام انجام لمینت دندان اگر دندان‌ها بدون پوسیدگی بوده و نیاز به عصب کشی نداشته باشند، مبلغ اضافی ناشی از این درمان‌ها حذف شده و قیمت تمام شده کاهش می‌یابد.

  • قطعات و متریال:

ماده مورد استفاده در هر یک از این متدها بسیار متفاوت بوده و هر کدام قیمت‌های خاص خود را دارند. به طور مثال متریال‌های گوناگونی برای قطعات ایمپلنت وجود دارند که بر اساس کیفیت و برند آن‌ها، قیمت‌شان نیز متفاوت است. 

  • تجهیزات و امکانات:

تجهیزات و امکاناتی که در پروسه درمان ایمپلنت دندان و لمینت مورد استفاده قرار می‌گیرند، علاوه برافزایش هزینه‌های درمان می‌توانند کیفیت کار را افزایش داده و در صورتی که این ابزار و تکنولوژی‌ها به روز و مدرن باشند، روند درمان را سرعت بخشیده و آسایش بیشتری برای بیمار فراهم می‌کنند.

  • منطقه جغرافیایی:

مکان و موقعیت کلینیک زیبایی دندان در هزینه شما بسیار تاثیرگذار است، حتی شهری که در آن زندگی می‌کنید نیز می‌تواند تعیین کننده باشد. در کلان شهرهایی مانند تهران به دلیل تعداد بالای مراکز درمانی و رقابتی که بین آن‌ها وجود دارد، قیمت‌ها معمولا متغیر بوده و می‌توان خدمات مشابه را با قیمت مناسب انجام داد، ولی در شهرستان‌های کوچک به دلیل محدودیت ارائه خدمات معمولا هزینه‌ها بیشتر است.

  • تعداد دندان‌ها:

در هر دو خدمات زیبایی دندان، تعداد دندان‌هایی که مورد درمان قرا رمی‌گیرند در هزینه تمام شده بسیار موثر هستند. 

  • موقعیت دندان‌ها:

انجام عملیات دندانپزشکی معمولا برای فک بالا و پایین یا دندان‌های جلویی و عقبی بسیار متفاوت بوده و به همان میزان هزینه مختلفی هم دارد. به طور مثال عمل ایمپلنت دندان برای فک بالا، گران‌تر از فک پایین است، چرا که تراکم استخوان در فک بالا کمتر بوده و همین امر حساسیت و ریسک ایمپلنت را افزایش می‌دهد.

کلام آخر

در بررسی هزینه لمینت و ایمپلنت دندان باید تمام جوانب را در نظر گرفت تا بتوان با کمترین هزینه بهترین خدمات را دریافت کرد. اما نکته مهمی که باید نسبت به بقیه موارد بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تبحر و تجربه دکتر دندانپزشکی است که پروسه درمان را انجام می‌دهد. اگر به دنبال یک متخصص حرفه‌ای و ماهر برای انجام انواع کاشت دندان هستید، ما به شما دکتر آزاده خلجیان را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید با خیال راحت از دانش و تجربه ایشان در زمینه خدمات زیبایی دندان بهره برده و یک درمان توام با آرامش را تجربه نمائید.  

 

 

کدخبر: 979868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟