معرفی تجهیزات مشعل کروم شرودر آلمان

 

از مشخصات ایمنی در عملگرد تجهیزات کروم شرودر می توان به داشتن استاندارد CE اتحادیه اروپا که یک استاندارد امنیتی است اشاره نمود. دقت بالا در طراحی، استفاده از متریال های مرغوب و تکنولوژی بسیار بالای ماشین آلاتی که در تولید تجهیزات مشعل کروم شرودر بکار گرفته شده اند سبب طول عمر بالا و عملکرد مطمئن این تجهیزات در اتصالات مشعل صنعتی می شوند. محصولات کروم شرودر برای انواع مشعل های گاز سوز، گازوئیل سوز و دو گانه سوز مورد استفاده قرار می گیرند.

پرشر سوئیچ کروم شرودر یکی از پر کاربردترین محصولات این برند محسوب می شود. این کیت الکترونیکی وظیفه قطع و وصل پمپ هیدرولیک را در زمان افزایش و یا افت فشار هیدرولیک در سیستم ها بر عهده دارد. پرشر سوئیچ کروم شرودر بر روی بسیاری از سیستم های کنترل به منظور حفظ غشار هیدرولیک و پنوماتیک که از اولویت های اصلی در عملکرد سیستم ها محسوب می شود به عنوان قطعه اصلی OE مورد استفاده قرار می گیرد. پرشر سوئیچ ها دارای اجزای ساده ای می باشند که شامل یک دیافراگم برای تشخیص میزان فشار، یک فنر انطباق و دکمه قطع و وصل می باشند که برخی از برند های مانند کروم شرودر از لامپ هایی نیز بر روی کیت به منظور اطلاع رسانی از وضعیت عملکرد استفاده کرده اند.

رله تایمر مشعل کروم شرودر

رله Relay در واقع یک سنسور یا حسگر شعله با حساسیت بسیار بالا می باشد که بعنوان یک تایمر برای مشعل های صنعتی عمل می کند. رله تایمر مشعل به دو شکل یعنی یا با سنسور UV و یا با یک میله معروف به میله شعله یا Flame rod عمل کرده و اغلب بصورت متصل با کیت کنترل احتراق اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. رله تایمر مشعل کروم شرودر محصول کشور آلمان بوده و نسبت به برند های دیگر دارای دقت و حساسیت بالاتری بوده و زمان پاسخگویی و عملکرد کمتر و امنیت کاربری بالاتری دارد.

رله تایمر کروم شرودر بصورت 110 ولت و با فرکانس 50 و 60 هرتز عمل می کند. از مشخصه های فنی مهم دیگر رله کروم شرودر می توان به میزان مصرف آن اشاره نمود که برابر 12 ولت آمپر است. برند کروم شرودر به تولید رله تایمر مشعل در سری های مختلفی می پردازد. از کاربردی ترین سری های رله کروم شرودر می توان به سری IFW15 اشاره نمود که قابلیت عملکرد با یک و یا کاربری بر روی چند شعله مشعل را دارد.

شیر برقی کروم شرودر

به نقل از نانوتجارت "شیر برقی به شیری گفته میشود که با استفاده از برق و نیروی مغناطیسی عمل میکنند.شیر برقی یا سلونوئید یه سیم پیچی که در اطراف یک هسته آهنی پیچیده شده است. و زمانی که جریان الکتریسته از آن عبور میکند تولید میدان مغناطیسی میکند.نیروی مغناطیسی باعث حرکت خطی هسته میشود. بنابراین شیر برقی انرژی الکتریکال را به حرکت خطی تبدیل میکند.شیر برقی وسیله ای الکترومگنتیک است که برای کنترل گاز یا سیال استفاده میشود.کنترل شیر برقی با استفاده از جریان الکتریکی در کویل شیر برقی کنترل میشود.زمانی که جریان الکتریسیته از کویل عبور میکند میدان مغناطیسی به وجود می آید. و باعث حرکت هسته آهنی میشود. و به این وسیله مسیر جریان باز و بسته میشود.این شیر برقی ها با توجه به به طریقه عملکرد با فرمان از راه دور کنترل میشوند. چنان چه مقصدی در فاصله زیادی از شیر برقی قرار داشته باشد میتواند با فرستادن فرمان الکتریکی میزان باز و بسته کردن آن را که از ۰ تا ۱۰۰ درصد باشد عمل کند.این نوع شیر برقی ها در ماشین های خودکار و صنعتی اهمیت بسیاری دارد.به طور کلی این این شیر برقی ها در انواع مختلف برای کاربردهای مختلف تولید شده که در ادامه انواع و نحوه عملکرد آن بررسی میشود."

یکی از اتصالات کاربری شیر برقی که با برند کروم شرودر به بازار عرضه می شود بوبین شیر برقی می باشد. بوبین در واقع یک آهنربای الکتریکی می باشد که با میدان مغناطیسی کار کرده و وظیفه باز و بسته کردن شیر برقی را بر عهده دارد. بوبین شیر برقی در واقع با بکارگیری سیم پیچی از جنس مسی به دور یک هسته که اغلب از جنس آهنی می باشد تشکیل شده است که این هسته بسته به نوع طراحی و برند می تواند در شکل های مختلفی باشد.

بوبین در واقع نیروی محرکه را برای حرکت تیغه شیر برقی فراهمی می آورد و از این رو سرعت و قدرت دو فاکتور مهم کیفی برای بوبین ها محسوب می شوند. بوبین شیر برقی کروم شرودر آلمان با داشتن تعداد سیم پیچ های بالا، فاصله مناسب و دقت در طراحی و قرار گیری سیم پیچ ها و هسته سرعت عمل بسیار بالایی را برای این قطعه الکتریکی-مکانیکی پدید آورده است. از میان اشکال مختلف هسته بوبین مواردی که به شکل E طراحی شده اند که در هسته بوبین کروم شرودر نیز بکار گرفته شده اند دارای حداکثر قدرت و سرعت می باشد.

ترانس جرقه زن کروم شرودر

ترانس جرقه زن یک کیت الکتریکی می باشد که هم بر روی مشعل های گاز سوز و هم بر روی مشعل های گازوئیل سوز مورد استفاده قرار می گیرد. ترانس جرقه زن در حالت کلی به دو صورت تک وایر و دو وایر تولید می شود. این کیت الکتریکی در واقه به صورت قوس الکتریک از طریق ایجاد جرقه بین فضای بین الکترود ها به تولید جرقه برای احتراق بر روی مشعل های صنعتی استفاده می کند. ترانس جرقه زن کروم شرودر آلمان در کنار برند های شناخته شده دیگری مانند BRAHMA محصول کشور ایتالیا و برند ایرانی شکوه که یکی دیگر از برند های شناخته شده در این زمینه می باشد قرار دارد.

ترانس جرقه زن کروم شرودر با برق تک فاز 220 ولت و در فرکانس 50 هرتز عمل می کند. این کیت الکتریکی برای عملکرد در محدوده دمایی -10 الی 60 درجه سانتی گراد تولید شده و از سیم برق فشار قوی با طول کم به منظور جلوگیری از پخش شدن میدان مغناطیسی استفاده می کند. بصورت استاندارد بین دو الکترود ترانس جرقه زن کروم شرودر بین 3 الی 6 میلیمتر فاصله قرار داده شده که قابلیت کنترل دستی فاصله وجود دارد. این فاصله بر حسب نوع سوخت گازی یا گازوئیلی تنظیم می شود

 

کدخبر: 974856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟