تفاوت دوربین مداربسته با دزدگیر اماکن

 

امروزه در بیشتر اماکن دوربین مداربسته به چشم می خورد، اما باید بگوییم علاوه بر دوربین های مدار بسته، دزدگیر نیز نقش بسزایی در ایجاد امنیت دارد. با ما همراه باشید تا راجب این دو سیستم امنیتی صحبت کنیم.

تفاوت دوربین و دزدگیر اماکن در چیست؟

ما در ابتدا به این صورت می پردازیم در صورتی که تصور کرده شما هم عملکرد دوربین و دزدگیر منزل را می دانید اما نگران نباشید در ادامه به این دو میپردازیم اما تفاوتی که این دو با یکدیگر دارد در  این بوده که شما با نصب کردن دوربین فقط تصویر شخص را دارید که سارق ممکن است تغییر چهره بدهد و یا جوری عمل کند که قادر به تشخیص نباشد آن وقت است که به سرقت خود ادامه داده. اما دزدگیر به این صورت بوده که سارق قبل از دست زدن به سرقت فراری می یابند واموال شما به غارت نمی رود.

دوربین مدار بسته چیست ؟

یکی از سیستم های امنیتی دوربین مداربسته بوده که کاربرد های مهمی دارد و تقریبا می توان آن را برای هر محیطی استفاده کرد. دوربین مداربسته می تواند تمامی تصاویری که در اظراف ضبط می شود را ذخیره کند. تا بتوانید در هر زمانی که نیاز داشتید، آن ها را بازیابی کنید. انواع مختلفی از دوربین مدار بسته در بازار موجود است.

انواع دوربین مداربسته

دوربین مداربسته آنالوگ

اولین نسل دوربین های مداربسته دوربین های آنالوگ هستند. و به دلیل کارایی و قیمت مناسبی که دارد همچنین نیز طرفدارای مخصوص به خود را در بازار دارد. همانطور که از نام آن پیداشت امواجی که برای ارسال تصاویر در آن به کار رفته به صورت آنالوگ بوده و هر کدام از تصاویر و صدا ها توسط یک کابل دو رشته ای به صورت جداگانه انتقال پیدا می کند.

دوربین مداربسته تحت شبکه :

تولید کنندگانی که در بخش دوربین مداربسته کار می کنند جهت رفع کردن معایب و بالا بردن کیفیت دوربین های آنالوگ اقدام به ساخت دوربین های تحت شبکه کردند. دیگر امواجی که در این دوربین ها به کار رفته آنالوگ نبوده بلکه امواج دیجیتالی هستنند. به این دوبین ها IP یا دیجیتال نیز می گویند. در واقع از اولین تصویری که می گیرد آن را به صورت دیجیتالی در آورده و تصاویر را با کیفیت بالا ارائه می دهد.

هر دوربین به عنوان یک وسیله در شبکه محلی عمل می کند و یک ip منحصر به فردی در مرکز شبکه دارد که با استفاده کردن از این IP در مرکز شبکه شناسایی شده و امکان ارسال تصاویر و صدا ها در این شکبه فراهم خواهد شد

این مدل از دوربین ها امکان برقرار کردن ارتباط بیسم با امنیت بالا را دارد. و می توان از کابل های ارتباطی استفاده  بهینه را کرد. اما در کنار این مزایای دزدگیر، معایبی نیز دارد که مهم ترین آن قیمت بالایی است که دارد. همچنین این هزینه ای که می پردازید دارای یک پهنای باند کم بوده. که این نیز جزو معایب دیگر آن است.

به جای استفاده کردن از دستگاه ضبط DVR نیاز به استفاده از دستگاه NVR دارد که قادر است یک ارتباط شبکه ای ایجاد کند و به صورت دیجیتال داده های موجود را ضبط نماید. در دوربین های دیجیتالی تصاویر کد می شوند در این مورد امنیت تصاویر خیلی بیشتر از دوربین های آنالوگ بوده.

دوربین های دید در شب

خیلی از دوربین ها ممکن است تنها در روز و وجود نور قادر به دریافت و ثبت تصاویر باشند. حال بسیاری از سرقت ها در شب اتفاق می افتد و سارقین از نوری که وجود ندارد برای دیده شدن استفاده می کنند. به همین دلیل اگر محل شما جایی بوده که هیچ نوری در اطراف آن نیست از این مدل دوربین های دید در شب استفاده کنید. کاربرد هایی که دارد زیاد بوده و امکان تصویر برداری از فضای شب با کیفیت بالا انجام می شود.

حال که با انواع دوربین ها و کارایی آن آشنا شدید به دزدگیر منزل و انواع آن می پردازیم.

دزدگیر منزل

دزدگیر منزل چیست؟

کارایی دزدگیر به این صورت بوده که با استفاده کردن از لوازم جانبی هایی که در اطراف آن است سرقت را تشخیص داده و حالا با توجه به مدلی که دارد این سرقت را به روش های مختلف به گوش بقیه می رساند.

کارایی آن نیز به صورتی بوده که تمامی تجیزات با کابل و سیم کشی به دستگاه مرکزی وصل می شوند و از طریق ریموت و اپلیکیشن مدیریت می شوند.

شاید شنیده باشید دزدگیر باسیم و بیسم را، این به معنای سیم دار بودن دزدگیر یا نبودن آن نیست، بلکه منظور لوازم جانبی های آن بوده که هم به صورت باسیم و هم به صورت بیسیم طراحی می شوند.

انواع دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن ساده

این دزدگیر به صورت ساده عمل کرده و با تجیهیزاتی که به همراه خود دارد توسط نصاب نصب می شود. عملکرد آن به این صورت بوده که با تشخیص سارق سریعا با به صدا در آوردن آژیری که جزو همان تجهیزات بوده سعی بر فراری دادن سارق می کند، و انقدر صدای آن بلند است که همسایگان نیز این از موضوع با خبر می شوند اما معایبی دارد که این بوده که وقتی صاحب مکان دزدگیر را فعال کرده یعنی خود از محیط دور است و وقتی سرقتی صورت بگیرد صدای آژیر را دیگر خود نمی شنود و باید به یک فرد قابل اطمینانی این موضوع را بگوید که در نبود ان از منزل مراقبت کند.

دزدگیر خط ثابت

این دزدگیر به خط ثابت تلفن شما وصل می شود و هر زمانی که سرقت صورت گرفت با استفاده از آن خط ثابت با صاحب دستگاه تماس می گیرد. و علاوه بر تماس آژیر را نیز برای فراری دادن سارق فعال می کند. یعنی هر چه دزدگیر پیشرفته می شود امکانات قبلی از روی دزدگیر برداشته نمی شود بلکه امکانات جدیدی به آن اضافه می شود. عیبی که این نوع دزدگیر دارد در این است که ممکن است سیم های تلفن ثابت را قطع کنند در این صورت است که دیگری تماسی صورت نمی گیرد.

 

دزدگیر خط ثابت

دزدگیر خط ثابت و سیم کارتی

این نوع دزدگیر با توجه به سیم کارتی که درون آن تعبیه شده است به صاحب دستگاه پیامک می دهد. در این صورت حتی اگر سارق خط ثابت را نیز از کار بیاندازد با استفاده کردن از سیم کارتی که درون آن است با صاحب دستگاه تماس می گیرد.

حال این شماره ها از طریق نرم افزاری که برای دزدگیر درست کردند در حافظه دستگاه ذخیره می شوند. و دزدگیر از این طریق امکان تشخیص شماره هایی که باید با آن ها تماس بگیرید را دارد.

نکته : پس با هر بار پیشرفت کردن امکانات دیگر دزدگیر از بین نرفته بلکه به آن امکانات اضافه می شود.

 

 

کدخبر: 973840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟