بررسی ارزش خرید دوربین سیم کارت خور

دوربین مداربسته یکی از مهم ترین تجهیزات ایمنی است که استفاده از آن در هر فضایی که اشیای ارزشمند و مهم وجود دارند، ضروری است. با تنوع به نیاز استفاده از دوربین های مداربسته، روز به روز به شمار محصولات موجود در بازار افزوده می شود و خرید دوربین مداربسته با تنوع بیشتری امکان پذیر است. یکی از پرفروش ترین دوربین های امنیتی موجود در بازار، دوربین سیم کارت خور است. این دوربین ها چندین سال است که جایگزین دوربین های قدیمی شده اند. البته با توجه به بالا بودن قیمت دوربین مداربسته سیم کارت خور، هنوز هم بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به سراغ دوربین های مداربسته ارزان قیمت تر بروند.

با تحلیل و بررسی ارزش خرید دوربین سیم کارت خور، می توان متوجه شد که خرید دوربین سیم کارتی چقدر ارزش دارد؟ در ادامه مقاله قصد داریم در مورد مزایا و معایب خرید دوربین سیم کارت خور با شما صحبت کنیم.

دوربین سیم کارت خور چیست؟

اگر کمی در دنیای تکنولوژی تخصص داشته باشید، حتما می دانید که این روزها اینترنت همراه توانسته برتری های بسیار زیادی نسبت به اینترنت ثابت پیدا کند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از تجهیزات ایمنی مانند دوربین مداربسته، مجهز به سیم کارت شوند. دوربین سیم کارت خور همانطور که از نامش مشخص است، قابلیت نصب سیم کارت را در درون خود فراهم کرده است.

دوربین مخفی سیم کارت خور کوچک، محصولی جدید از برندهای معتبر در دسته دوربین کوچک است. این محصول بدون اینکه نیاز به اتصال به وای فای داشته باشد، به راحتی قادر به متصل شدن به اینترنتی  3Gو  4Gاست. بنابراین به حداکثر سرعت اینترنت تجهیز می شود و امکان دسترسی به اطلاعات روی دوربین نیز برای کاربران ساده تر خواهد شد. در حال حاضر این دوربین ها با تنوع زیادی در بازار موجود هستند و روز به روز به محبوبیت آن ها افزوده می شود.

انواع دوربین سیم کارت خور

اگر علاقه مند به خرید دوربین کوچک سیم کارت خور هستید، ابتدا باید بدانید که این دوربین ها تنوع بالایی در بازار کشور ایران دارند. از نظر برند تولید کننده، نوع دوربین مداربسته، جزئیات دوربین و ... همگی با هم تفاوت های زیادی دارند. اما به طور کلی می توان دوربین های سیم کارت خور را به دو دسته زیر تقسیم بندی کرد.

  • دسته اول همان دوربین های مداربسته معمولی موجود در بازار هستند که می توانند با وجود سیم کارت، امکان اتصال به اینترنت همراه را داشته باشند. این دوربین ها سایز بزرگی دارند و معمولا در معرض دید قرار می گیرند. امکان اتصال این دوربین ها به مانیتور، گوشی تلفن همراه و ... وجود دارد.
  • دسته دوم دوربین های مداربسته سیم کارت خور، دوربین های سیم کارتی کوچک و مخفی هستند. این دوربین ها با سایز کوچک طراحی می شوند و لنز آن ها نیز بسیار کوچک تر است. به طوری که می توان آن ها را در یک جایگاه مناسب قرار داد و از عملکرد این دوربین های مداربسته استفاده نمود. دوربین کوچک سیم کارت خور، در گروه پرفروش ترین محصولات موجود در بازار قرار گرفته است که تکنولوژی های جدید و بروز نیز در این دوربین به کار می روند.

مزایای خرید دوربین سیم کارت خور

خرید دوربین سیم کارت خور می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. اما باید توجه کنید که هدف شما از خرید این دوربین ها چیست؟ در برخی از مواقع خرید دوربین مداربسته کوچک سیم کارت خور، مزایای بیشتری را برای افراد به همراه دارد. با این حال در ادامه مقاله قصد داریم در مورد ارزش خرید دوربین سیم کارتی مخفی یا کوچک صحبت کنیم. این دوربین ها قابلیت جابجایی دارند و بدون نیاز به سیم در هر جایی قابل نصب هستند.

شکل 1مزایای خرید دوربین سیم کارت خور کوچک

شکل 1 مزایای خرید دوربین سیم کارت خور کوچک

دسترسی به دوربین در هر مکانی

با خرید دوربین  سیم کارتی، می توانید در هر مکانی از دوربین استفاده کنید. شاید برای نصب دوربین های مداربسته متصل شونده به وای فای محدودیت وجود داشت. چون اینترنت ثابت در همه نقاط کشور ایران به ویژه روستاها و مزارع وجود نداشت. اما با توجه به پوشش دهی قوی اپراتورها، به راحتی می توان از اینترنت همراه در نقاط مختلف ایران استفاده کرد. بنابراین احتمال قطعی یا عدم دسترسی به دوربین مداربسته سیم کارتی وجود ندارد.

قابلیت شارژ دوربین سیم کارتی

یکی از محدودیت های استفاده از دوربین های مداربسته قدیمی، سیم کشی برای این دوربین ها بود. اما دوربین مداربسته کوچک سیم کارت خور می تواند به راحتی در مدت زمان معینی شارژ شود و بدون نیاز به سیم در یک فضا مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین امکان جابجایی این دوربین های مداربسته نیز وجود دارد.

امکان قرار دادن انواع سیم کارت در دوربین سیم کارتی

دوربین سیم کارت خور از انواع سایز سیم کارت پشتیبانی می کند. می توان سیم کارت های بزرگ، میکرو و کارو را در دوربین های کوچک سیم کارت خور قرار داد و بدون هیچ محدودیتی از آن ها استفاده کرد. همچنین این دوربین ها بدون محدودیت قادر به استفاده از اینترنت سیم کارت های اپراتورهای مختلف هستند.

اتصال دوربین کوچک سیم کارت خور بدون نیاز به وای فای

دوربین مخفی و کوچک سیم کارتی بدون نیاز به وای فای امکان اتصال به اینترنت را دارد. این دوربین ها می توانند از اینترنت سیم کارت 3G و 4G استفاده کنند و با حداکثر سرعت اینترنت، امکان ارسال اطلاعات به گوشی تلفن همراه را داشته باشند. این موضوع برای مکان هایی که به اینترنت ثابت دسترسی ندارند، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. خوشبختانه با وجود دوربین سیم کارت خور، می توان این مشکل را برطرف کرد.

امکان نصب دوربین در فضاهای مخفی

دوربین سیم کارت خور کوچک، می تواند در فضاهای مخفی نیز نصب شود و بدون اینکه سایر افراد مطلع شوند، کار ضبط را انجام دهد. مدل های این دوربین های مداربسته بسیار زیاد است. حتی برخی از مدل های این دوربین ها می توانند در بخش زیر چشمی درب نیز مورد استفاده قرار گیرند. این مینی دوربین ها با سایز کوچک خودشان، امنیت یک فضا را چندین برابر می کنند.

قابلیت ارسال اعلان روی گوشی های همراه

دوربین کوچک سیم کارت خور در کنار داشتن کیفیت بالا و عملکرد بسیار عالی، می تواند اعلان نیز روی گوشی تلفن همراه ارسال کند. در واقع هر زمانی که دوربین متوجه حرکت یک فرد می شود، اعلانی روی گوشی های تلفن همراه ارسال می کند تا فرد بتواند به صورت آنلاین از وضعیت موجود مطلع شود.

دسترسی 24 ساعته به اطلاعات دوربین سیم کارت خور

هیچ محدودیتی برای دسترسی به اطلاعات دوربین سیم کارت وجود ندارد. می توان در هر نقطه از کشور ایران و یا حتی خارج از کشور، به اطلاعاتی که از سوی دوربین مداربسته سیم کارت خور ضبط می شوند، دسترسی داشت. این موضوع برای افرادی که به هر دلیلی می خواهند در هر زمانی از شرایط یک مکان باخبر باشند، بسیار مفید خواهد بود.

امکان استفاده بدون نیاز به سیم

دوربین سیم کارت خور کوچک، می تواند بدون نیاز به اتصال به سیم به راحتی در هر فضایی مورد استفاده قرار گیرد. گاهی اوقات نیاز است که دوربین های مداربسته به صورت مخفی در یک مکان مورد استفاده قرار گیرند. اما دوربین های معمولی آنقدر سایز بزرگی دارند که عملا نمی توان آن ها را به صورت مخفی در جایی قرار داد. دوربین سیم کارتی کوچک با سایز مناسب خود می تواند به صورت پنهان در یک فضایی قرار بگیرد و امنیت آن فضا را بالا ببرد.

معایب خرید دوربین سیم کارت خور

با وجود مزایای خرید دوربین سیم کارت، دیگر حرفی برای معایب این دوربین های مداربسته نمی ماند. با این حال شاید بتوان  تنها عیب این دوربین ها را قیمت بالای آن ها نسبت به دوربین های مداربسته معمولی دانست. این در حالی است که آپشن های موجود در این دوربین ها بسیار بیشتر از دوربین های مداربسته معمولی است و حتی می توان به صورت مخفی نیز از آن ها استفاده کرد. بنابراین، شاید نتوان به غیر از قیمت عیب خاصی را برای این دوربین ها بیان کرد. به ویژه با تکنولوژی های جدیدی که برای این دوربین های مداربسته به کار می روند.

شکل 2دوربین مداربسته سیم کارت خور سیم کارتی

شکل 2 دوربین مداربسته سیم کارت خور سیم کارتی

ارزش خرید دوربین سیم کارتی چقدر است؟

حالا که با مزایا و معایب خرید دوربین سیم کارت خور آشنا شدید، نوبت به آن رسیده که ارزش خرید دوربین سیم کارتی را بررسی کنیم. به طور کلی با توجه به اینکه روز به روز شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم، بد نیست که به جای صرف هزینه برای خرید دوربین های مداربسته قدیمی، اقدام به خرید دوربین مداربسته جدید با تکنولوژی های مدرن کنیم. چرا که عملا تکنولوژی های قدیمی دیگر قادر به تامین امنیت نیستند.

دوربین سیم کارت خور مخفی، می تواند انتخابی عالی برای نصب در ساختمان های مسکونی، تجاری، مزارع و هر فضایی که امکان قطعی یا عدم دسترسی به وای فای وجود دارد، باشد. اگرچه قیمت خرید دوربین سیم کارتی نسبت به سایر دوربین های مداربسته بالاتر است. اما این اختلاف هزینه به قیمت امنیت شما است. از این رو برای حفظ امنیت و جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر، ارزشش را دارد که برای خرید دوربین سیم کارت خور اقدام کنید.

 

کدخبر: 970701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟