خرید بلیط قطار برای تجربه سفری راحت در فلای تودی

 

تقریبا تمامی شهرهای مهم کشور توسط خطوط ریلی به یکدیگر متصل شده‌اند و تفاوتی ندارد که به دنبال خرید بلیط قطار زاهدان تهران باشید یا بخواهید بلیط اصفهان به سمت مشهد را تهیه کنید؛ در هر صورت، محدودیت چندانی در انتخاب مبدأ و مقصد وجود نخواهد داشت. در ادامه، به نحوه خرید بلیط قطار در وبسایت فلای تودی خواهیم پرداخت.

چرا برای داشتن سفری راحت باید از قطار استفاده کنیم؟

امروزه نه فقط شرکت‌های ریلی ایران، بلکه شرکت‌های ریلی تمام جهان پای خود را فراتر گذاشته‌اند و دیگر قطارها را به دید وسایلی که صرفا برای حمل‌ونقل باشند نمی‌بینند. این شرکت‌ها با انجام طراحی‌هایی لوکس و شیک، احداث رستوران‌های درجه یک، استخدام پرسنل حرفه‌ای و...، سعی بر این دارند که قطارها را شبیه به هتل کنند. تا حدی که امروزه برای درجه‌بندی قطارها نیز مانند هتل‌ها، از ستاره استفاده می‌شود؛ بدین نحو که هر چه تعداد ستاره‌های یک قطار زیادتر باشد، لوکس‌تر بوده و خدمات رفاهی بیشتری را به مسافران خود ارائه می‌کند.

معمولا قطارهایی که در ایران تردد می‌کنند، حداقل ۳ ستاره و حداکثر ۵ ستاره دارند. برای این که سفرتان اقتصادی‌تر باشد، باید بلیط قطارهای ۳ ستاره را تهیه کنید و اگر محدودیتی در بودجه ندارید، می‌توانید با خرید بلیط قطارهای ۵ ستاره، سفری لوکس و بسیار راحت را برای خود رقم بزنید.

نحوه خرید بلیط قطار در فلای تودی

طراحان وبسایت فلای تودی همواره در تلاش هستند تا محیط کاربری این وبسایت را به‌نحوی پیاده‌سازی کنند که کار کردن با آن حتی برای کسانی که با فضای اینترنت آشنایی چندانی ندارند، راحت باشد. خرید بلیط قطار از طریق فلای تودی چند مرحله ساده دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بلیط قطار در فلای تودی

ورود به صفحه بلیط‌های قطار

بعد از این که وارد وبسایت فلای تودی شدید، می‌توانید از نوار ابزاری که در بالای صفحه اصلی قرار دارد، روی گزینه «قطار» کلیک کرده و وارد صفحه جستجو بلیط قطار شوید. در ابتدای این صفحه، ابزار جستجو را مشاهده خواهید کرد و کمی پایین‌تر، مسیرهای پرتردد قطارها نمایش داده شده‌اند. اگر مسیر شما نیز یکی از همین موارد است، می‌توانید بدون نیاز به پر کردن فیلدهای جستجو، مستقیما روی مسیر مورد نظرتان کلیک کرده و وارد مراحل بعدی خرید شوید؛ در غیر این صورت، نیاز است تا تمامی مراحل را به‌ترتیب پیش ببرید.

جستجو بلیط مورد نظر

برای این که بلیط مورد نظرتان را پیدا کنید، نیاز است تا مبدأ، مقصد و سایر جزئیات بلیط را مشخص کرده و در نهایت جستجو را انجام دهید. برای این کار، به ابزار جستجویی که در ابتدای صفحه قرار دارد رفته و با کلیک روی «مبدأ» و «مقصد»، اسم شهر را جستجو کرده و آن را انتخاب نمایید. برای مثال اگر قصد تهیه بلیط قطار زاهدان تهران را دارید، مبدأ را زاهدان و مقصد را تهران قرار دهید.

سپس روی «تاریخ رفت» کلیک کرده و پس از نمایش داده شدن تقویم، تاریخ رفت خود را مشخص کنید. لازم به ذکر است که از طریق همین ابزار جستجو، می‌توانید نوع بلیط خود را از «یک طرفه» به «رفت و برگشت» تغییر دهید. در صورت انجام این کار، لازم است تا بعد از انتخاب کردن تاریخ رفت، تاریخ برگشت خود را نیز انتخاب نمایید.

بلیط

بعد از انتخاب تاریخ‌ها، نوبت به تعیین تعداد مسافران می‌رسد. با کلیک روی «مسافران»، سه گزینه بزرگسال، کودک و نوزاد نمایش داده خواهند شد که می‌توانید با کلیک کردن روی علامت (+)، تعداد هر یک از آن‌ها را افزایش و یا با کلیک کردن روی علامت (-)، تعداد هر یک از آن‌ها را کاهش دهید. توجه داشته باشید که افراد بالای ۱۲ سال به‌عنوان بزرگسال، بین ۲ تا ۱۲ سال به‌عنوان کودک و زیر ۲ سال به‌عنوان نوزاد محسوب می‌شوند. بعد از این که تعداد مسافران را مشخص کردید، با انتخاب گزینه «تأیید»، پنجره مسافران بسته خواهد شد و می‌توانید با کلیک روی گزینه «جستجو»، عملیات جستجو را نهایی کرده و بلیط‌های سازگار با شرایط‌تان را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که سه آپشن دیگر از جمله درخواست کوپه دربست، درخواست حمل ماشین و امکان تعیین نوع کوپه نیز در ابزار جستجو وجود دارند که در صورت تمایل، می‌توانید آن‌ها را نیز تنظیم کرده و سپس عملیات جستجو را انجام دهید.

بررسی نتایج و انتخاب بلیط

حال که نتایج نمایش داده شدند، باید آن‌ها را بررسی کنید و بهترین گزینه ممکن را انتخاب نمایید. تمامی اطلاعات مورد نیازتان از جمله تعداد ستاره‌های قطار، ساعت شروع و پایان حرکت، شرکت ریلی، تعداد صندلی‌های باقی‌مانده و... نمایش داده شده‌اند. یک ابزار در سمت راست صفحه قرار دارد که می‌توانید به‌وسیله آن فیلترهای بیشتری روی نتایج جستجو اعمال کرده و با محدودتر کردن این نتایج، از بین گزینه‌های کم‌تری انتخاب خود را انجام دهید. برای مثال در بخش «نوع سالن»، می‌توانید با فعال کردن تیک قطارهای ۵ ستاره، فقط این دسته از قطارها را در لیست نتایج خود مشاهده نمایید.

بعد از این که مناسب‌ترین بلیط با شرایط خود را پیدا کردید، روی گزینه «جزئیات و خرید» کلیک کنید تا پنجره‌ای شامل تمامی جزئیات بلیط نمایش داده شود. بعد از این که تمامی موارد داخل این پنجره را مطالعه کردید، می‌توانید روی گزینه «انتخاب و خرید» کلیک کرده و فرآیند خرید را ادامه دهید.

ورود اطلاعات مسافران و نهایی کردن خرید

بعد از این که روی گزینه «انتخاب و خرید» کلیک کردید، وارد صفحه‌ای خواهید شد که باید اطلاعات مسافران را وارد کنید. بعد از این که اطلاعات مسافران را به‌طور دقیق و کامل وارد کردید، روی گزینه «ادامه فرآیند خرید» کلیک کرده و بعد از انجام پرداخت، بلیط خود را دریافت کنید.

سایر خدمات فلای تودی

جالب است بدانید که فلای تودی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافرتی خاورمیانه محسوب شده و خدمات آن به تهیه بلیط قطار زاهدان تهران یا دیگر خطوط ریلی کشور محدود نمی‌شود. قابلیت تهیه بلیط هواپیما، رزرو هتل، تهیه بیمه مسافرتی و بسیاری از خدمات دیگری که گردشگران به آن نیاز دارند نیز به‌وسیله این مجموعه فراهم شده‌اند و در واقع برای داشتن سفری امن و مطمئن، فلای تودی کافی است.

علاوه بر مواردی که گفته شد، اگر قصد سفری خارجی را نیز دارید، می‌توانید فرآیند اخذ ویزا را به کارشناسان حرفه‌ای فلای تودی بسپارید تا دچار مشکلاتی مانند ریجکتی نشده و در زمان مقرر، سفر خود را آغاز کنید.

 

کدخبر: 964702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟