پیشرفته ترین کشور های آسیا در سال 2023

 

تولید ناخالص ملی، رونق اقتصادی، پیشرفت‌های تکنولوژیک و حتی پیشرفت‌هایی در زمینه هوا و فضا، پارامترهایی هستند که می‌توان بر اساس آن‌ها پیشرفته ترین کشور های آسیا را رتبه بندی کرد. بر اساس این معیار، در نوشته امروز ما به معرفی 7 کشور پیشرفته آسیا می‌پردازیم، کشورهایی که همگی آن‌ها می‌توانند، انتخابی مناسب برای مهاجرت تحصیلی یا شغلی باشند.

سفر به پیشرفته ترین کشور های آسیا

در میان پیشرفته‌ترین کشورهای آسیا می‌توان اسامی سرزمین‌هایی مثل چین، مالزی، ژاپن و ... را مشاهده کرد. این کشورها، نه تنها به درد زندگی و کار می‌خورند، بلکه می‌توان آن‌ها را مقاصدی عالی برای سفر نیز انتخاب کرد. با انتخاب یک شرکت گردشگری مناسب همچون مقتدرسیر تابان، شما می‌توانید به تور مالزی، تور چین، تور تایلند یا خیلی سفرهای توریستی دیگر رفته و از امکانات و جاذبه‌های این گونه کشورها استفاده کنید.

ژاپن

کارخانه‌جات مختلف تجهیزات الکترونیک، پیشرفت‌های خیره کننده در صنایع مختلف و پیشرفت در بسیاری حوضه‌های متنوع، ژاپن را به به یکی از پیشرفته ترین کشور های آسیا و جهان بدل کرده است. ژاپن یکی از پیشتازان صنایع رباتیک در جهان بوده و بیش از 45 درصد از ربات‌های صنعتی را تولید می‌کند. البته برای کار و تحصیل در ژاپن سخت‌گیری‌های بسیاری وجود دارد با این حال، ژاپن از هر نظر، گزینه‌ای فوق‌العاده به نظر می‌آید. کافی‌ست بدانید که تنها در سال 2022 بیش از 6 هزار استارت‌آپ مهم در این کشور شروع به کار کرده‌ بودند.

تایلند

تایلند یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان و یکی از مهم‌ترین نقش‌آفرینان صنعت توریسم در آسیا به شمار می‌رود. رشد فوق‌العاده عالی درآمد ناخالص ملی و البته وجود کارخانه‌جات متعدد، تایلند را در زمره پیشرفته ترین کشور های آسیا قرار می‌دهد که بخش مهمی از این درآمد را در تحقیقات و توسعه علمی خرج می‌کند. تایلند دانشگاه‌های خود را در سال‌های اخیر توسعه داده و به جذب نیروهای خارجی در بسیاری بخش‌ها پرداخته است. شرکت‌های چند ملیتی در این کشور شروع به فعالیت کرده‌اند و کارشناسان چشم‌اندازی بسیار روشن برای این کشور پیش بینی می‌کنند. کافیست یک‌بار با تور تایلند سفر کنید، متوجه شگفتی‌های این کشور زیبا خواهید داشت.

سنگاپور

سنگاپور

خیلی‌ها سنگاپور را تنها به عنوان یک کشور کوچک و جذاب برای سفر تلقی می‌کنند اما سنگاپور با رشد اقتصادی حیرت انگیز و سرمایه‌گذاری‌های عظیم در علم و تکنولوژی، حالا به یکی از مهم‌ترین و ‌پیشرفته ترین کشور های آسیا بدل شده است به شکلی که سالانه، چند هزار ثبت اخترا را به ثبت رسانده و در حوضه رباتیک نیز پیشرفت چشم‌گیری داشته است. این کشور نیز بازار کار بسیار جذابی دارد و استارت‌آپ‌های متعددی در طول سال در سنگاپور شروع به کار می‌کنند.

امارات

تنها دبی می‌تواند، چشم‌اندازی از پیشرفت‌های امارات در چند سال اخیر را به رخ آسیایی‌ها و حتی مردم جهان بکشاند. امارات نه تنها در صنعت گردشگری پیشرفت ویژه‌ای داشته، بلکه با سرمایه گذاری در صنعت IT، حالا از این منظر، درآمد چشم‌گیری دارد و نیروهای کار زبده‌ای را از سراسر جهان به این کشور می‌کشاند. ساخت مراکز علمی و فرهنگی بزرگ و مدرن، بازار کار بسیار بزرگ که مملو از شرکت‌های چند ملیتی است و همچنین سرمایه‌گذاری‌های دبی در صنایع فضایی که در چند ساله اخیر باعث دستیابی به اهداف بزرگی نیز شده، نه تنها امارات را به کشوری مدرن بدل کرده بلکه از نظر رشد اقتصادی نیز، تاثیر بزرگی روی این کشور گذاشته است.

کره جنوبی

در حال حاضر کره جنوبی 4.81 درصد از تولید ناخالص ملی خود را صرف تحقیقات و توسعه علمی می‌کند و بدون شک جزو پیشرفته ترین کشور های آسیا به حساب می‌آید. بسیاری از مهم‌ترین شرکت‌های تولید صنایع الکترونیک در کره جنوبی قرار دارند و عملا تولید کامپیوترها بدون وجود این شرکت‌ها، تا حد زیادی دچار مشکل می‌شود. در حلا حاضر رشد اقتصای کره جنوبی نیز بسیار خوب بوده و از طرفی بازار کار این کشور نیز به خوبی از متخصصین در حوضه‌های مختلف میزبانی می‌کند. همچنین شما می‌توانید برای تحصیل نیز به کره جنوبی بروید. اگر چه این موضوع، اصلا ساده نیست و شرایط خاصی را می‌طلبد، اما چندین دانشگاه مهم در کره جنوبی هستند که شهرتی جهانی دارند.

مالزی

مالزی نیز بخش زیادی از درآمد ناخالص ملی خود را به تحقیقات و توسعه علمی اختصاص داده است و با توجه به رشد علمی و اقتصادی این کشور در سال‌های اخیر، به خوبی خود را به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشور های آسیا به جهان معرفی کرده. جایگاه ویژه در سیستم‌های مالی جهان، رشد اقتصادی و همچنین بازار کار خوب، مالزی را در این رتبه قرار داده است. البته سفر، کار و حتی تحصیل در مالزی به مراتب ساده‌تر از بسیاری دیگر از کشورهایی است که در این لیست به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

اندونزی

اندونزی

در میان کشورهایی که در این نوشته به آن‌ها اشاره کردیم، اندونزی در تبه‌های پایین‌تری قرار می‌گیرد، با این حال هم از نظر توسعه و تحقیقات و هم از نظر صنایع تکنولوژیک، اندونزی رشدی سریع را تجربه می‌کند. این کشور همین حالا هم جزو پیشرفته ترین کشور های آسیا به حساب آمده و به نظر می‌رسد، در سال‌های آینده، جایگاهی بهتر را از آن خود کند. در حال حاضر رشدسرمایه گذاری داخلی در این کشور، هر سال بیش از 50 درصد نسبت به سال قبل رشد دارد و خیلی از تولید کنندگان مهم جهان، کارخانه‌جات متعددی را در آن‌جا افتتاح کرده‌اند.

با مقتدر سیر تابان، خاطره‌انگیز سفر کنید

همان طور که گفتیم، پیشرفته ترین کشور های آسیا تنها جایی مناسب برای کار یا تحصیل نیستند، بلکه این کشورها، همگی مقاصدی عالی برای سفر نیز به حساب می‌آیند. اگر می‌خواهید سفری خاطره‌انگیز به کشورهایی همچون مالزی ،امارات، اندنزوی یا حتی کشورهای اروپایی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از تورهای گردشگری مقتدرسیر تابان استفاده کنید. این مجموعه با ارائه قیمت‌های رقابتی و خدمات بسیار خوب در تورهای خود و همچنین همراهی مسافران در تمام طول سفر، روزهایی فوق‌العاده را برایتان در تعطیلات رقم خواهد زد.

برای مشاوره در مورد تورهای مختلف و رزرو تور با شماره 75212 – 021 تماس گرفته یا به سایت رسمی مقتدرسیر تابان به آدرس mstiran.com مراجعه نمایید.

 

کدخبر: 946295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟