خرید از اسنپ مارکت با کالابرگ

 

یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح و اتصال فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت به طرح کالابرگ الکترونیک، دریافت امتیاز تشویقی و افزایش مبلغ رایانه سه دهک اول در طرح هدفمندسازی یارانه‌ها است. سه دهک اول در هدفمندسازی یارانه‌ها مبلغ ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که این افراد می‌توانند با استفاده از کالابرگ الکترونیکی در خرید خود از اسنپ مارکت، ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی دریافت کنند. در صورتی که مبلغ ۲۰۰ هزار تومان یا نیمی از یارانه‌شان را برای خرید کالاهای اساسی تعریف‌شده در طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کنند، شامل دریافت تشویقیِ ۱۲۰ هزار تومانی خواهند شد. به این ترتیب، یارانه آنها از ۴۰۰ هزار تومان به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد.

کالاهای اساسی تعریف‌شده در طرح کالابرگ الکترونیکی شامل شیر و ماست کم‌چرب، پنیر سفید، گوشت سفید (مرغ)، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج می‌شوند. یارانه‌بگیران می‌توانند این کالاها را با مراجعه به فروشگاه اینترنتی «اسنپ مارکت»، از اعتبار یارانه دریافتی خود خریداری و یارانه تشویقی خود را دریافت کنند.

در حال حاضر ۴۱ میلیون نفر امکان بهره‌مندی از امتیاز تشویقی طرح کالابرگ الکترونیک را دارند و خرید با کالابرگ الکترونیکی برای ۹ دهک درآمدی فعال است؛ اما تنها ۵ دهک اول شامل طرح تشویقی می‌شوند.

برای خرید آنلاین از اسنپ مارکت در طرح کالابرگ الکترونیک، تنها باید اپلیکیشن اسنپ مارکت را روی گوشی تلفن همراه نصب کرد. پس از نصب اپلیکیشن و ورود به بخش خرید، می‌توانید از میان کالاهای اساسی تعیین‌شده در طرح، کالاهای مورد نیاز خود را انتخاب و به سبد خرید اضافه کنید. پس از اتمام مراحل خرید، در مرحله آخر و قبل از واریز وجه، گزینه «استفاده از کالابرگ» را انتخاب می‌کنید تا از اعتبار کالابرگی سرپرست خانوار استفاده کنید. در این مرحله باید رمز یکبار مصرف ۸ رقمی را وارد کنید که این رمز را می‌توانید هم از اپلیکیشن شما (شبکه ملی اعتبار) و هم از طریق پیامک و کد USSD اعلام شده به شماره #۱۴۶۳*۵۰۰* دریافت کنید. پس از وارد کردن این کد، از اعتبار کالابرگ در خرید استفاده کرده‌اید و از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد.

یکی دیگر از مزایای کالابرگ الکترونیکی، ثابت ماندن قیمت کالا تا پایان سال است. در این طرح، قیمت کالاها بر اساس نرخ ثابت عرضه می‌شود و دولت مابه‌التفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می‌کند.

در جدول زیر می‌توانید قیمت ثابت این اقلام و قیمت فعلی آنها در بازار را مشاهده کنید که تا پایان سال با قیمتی ثابت به یارانه‌بگیران عرضه می‌شوند:

عنوان کالا

واحد

قیمت ثابت تا پایان سال (تومان)

متوسط قیمت فعلی در بازار (تومان)

تفاوت قیمت یارانه‌ای با بازار

سهم هر نفر در ماه

شیر کم‌چرب بطری

لیتر

۱۸۰۰۰

۳۰۰۰

۴۰-

۳ لیتر

پنیر UF

بسته ۴۰۰ گرمی

۳۷۰۰۰

۴۸۰۰۰

۲۳-

۱ بسته

ماست کم‌چرب

دبه ۲.۵ کیلویی

۴۹۸۰۰

۶۵۰۰۰

۲۳-

۱ دبه

تخم‌مرغ

کیلو

۴۲۰۰۰

۶۳۰۰۰

۳۳-

۱ کیلو

گوشت مرغ (ماشینی)

کیلو

۶۰۰۰۰

۹۰۰۰۰

۳۳-

۲ کیلو

روغن مایع

بسته ۸۱۰ گرمی

۵۵۰۰۰

۷۰۰۰۰

۲۱-

۱ بسته

ماکارونی

بسته ۷۰۰ گرمی

۱۸۰۰۰

۴۰۰۰۰

۵۵-

۱ بسته

برنج

کیلو

۴۰۰۰۰

۶۰۰۰۰

۳۳-

۲ کیلو

قندوشکر

کیلو

۲۳۰۰۰

۵۷۰۰۰

۶۰-

۵/. کیلو

حبوبات

کیلو

۳۰۰۰۰

۶۰۰۰۰

۵۰-

۲/۱ کیلو

گوشت منجمد (گوساله)

کیلو

۱۸۰۰۰۰

۳۴۵۰۰۰

۴۸-

۵/. کیلو

 

نکته مهم در زمان استفاده از کالابرگ الکترونیکی در خرید آنلاین از اسنپ مارکت این است که، اعتبار کالابرگ در کارت‌های اعتباری شارژ نمی‌شود و تنها روی کدملی سرپرست خانوار شارژ خواهد شد. علاوه بر این، امکان استفاده در چند مرحله از اعتبار کالابرگ الکترونیکی و استفاده از اعتبار کالابرگ یک ماه زودتر از واریز یارانه، برای خرید از اسنپ مارکت فراهم است. همچنین، خریداران می‌توانند کالاها را از برندهای مختلف انتخاب کنند و تعداد آنها را برای رسیدن به سقف میزان اعتبار کالابرگ، کم و یا زیاد کنند.

 

 

کدخبر: 935568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟