آشنایی با انواع رادار خودرو و نقش آن ها

 

در ادامه این مطلب به معرفی انواع رادار خودرو به‌همراه ویژگی‌های هر یک می‌پردازیم تا بدانید که کدام برای خودرو شما انتخاب بهتری محسوب می‌شود. با اختصاص چند دقیقه از وقتتان به مطالعه این مطلب با انواع ردیاب و کاربرد گسترده آن‌ها آشنا شوید.

 رادار کروز کنترل؛ یکی از انواع رادار برای رانندگی ایمن

رادار کروز کنترل برای حفظ فاصله خودرو از ماشین‌های دیگر کاربرد دارد؛ این رادار روی سپر جلویی ماشین نصب می‌شود تا به حفظ فاصله خودرو از ماشین‌های دیگر کمک کند. رادار کروز کنترل درصورتی‌که خودرو فاصله مناسبی با ماشین جلویی نداشته باشد، هشدار می‌دهد؛ به‌دنبال توجه نکردن راننده به هشدار ماشین را به‌طور اتوماتیک خاموش می‌کند.

قابلیت رادار کروز کنترل شباهتی به عملکرد خاموش کردن ماشین از راه دور به‌وسیله دزدگیر جی پی اس دار‌ دارد. دزدگیر جی پس اس دار ماهواره‌ای به‌صورت ریموت کنترل می‌شود و امکان خاموش کردن خودرو را فراهم می‌کند. رادار کروز کنترل علاوه‌بر حفظ فاصله ایمنی با ماشین‌های دیگر، برای کنترل سرعت نیز کاربرد دارد. چنانچه ماشین جلویی سرعت خود را کم کند، سیستم به‌‌طور‌ خودکار سرعت ماشین را کاهش می‌دهد. 

  رادار تابلو خوان؛ وسیله‌ای برای آگاه شدن از محدودیت‌های جاده

رادار تابلو خوان یکی از انواع پر کاربرد رادار است که در بالای شیشه جلویی ماشین نصب می‌شود. این رادار تابلوهای جاده را اسکن و راننده را از محدودیت‌های جاده مثل حداکثر سرعت مجاز آگاه می‌کند. رادار تابلو خوان به راحتی قابل شناسایی است و نیازی به مخفی شدن ندارد. در مقابل برخی از وسایل جی پی اس در خودرو مخفی هستند؛ چراکه باید از دید سارقین پنهان بماند. به همین دلیل قابل شناسایی نیستند و معمولا با نصب در قسمت‌های زیرین ماشین کاربرد دارند. بااین‌حال «چگونه بفهمیم ماشین جی پی اس دارد؟» فهمیدن پاسخ این سوال با ۴ روش بازرسی بدنه خارجی خودرو، بررسی داخل کابین، استفاده از آشکار کننده سیگنال جی پی اس و مراجعه به متخصصین انجام می‌شود.

رادار تابلو خوان

 رادار عابر پیاده؛ سیستم تشخیص عابر پیاده

رادار عابر پیاده سیستمی است که در صورت مشاهده عابر پیاده هشدار می‌دهد. این رادار برای مواردی کاربرد دارد که حواس راننده از فضای اطراف پرت شده است. سیستم رادار عابر پیاده حضور عابر را تشخیص می‌دهد و داده‌ها را به مرکز کنترل ارسال می‌کند. درصورتی‌که راننده به هشدار این رادار اعتنایی نکند، خودرو به‌طور خودکار خاموش می‌شود.

نصب سیستم رادار عابر پیاده هدیه دادن ایمنی به خود محسوب می‌شود؛ چراکه از پیشامدهای احتمالی جلوگیری می‌کند. مرکز داده در این فناوری با استفاده از اطلاعات ارسال شده، فاصله عابر را محاسبه و در صورت لزوم به راننده هشدار می‌دهد. علاوه‌بر رادار عابر پیاده، خرید جی پی اس کوچک ارزان برای افزایش امنیت خودرو اهمیت دارد. رادار عابر پیاده برای جلوگیری از خطرات جانی و جی پی اس کوچک و ارزان برای پیشگیری از زیان مالی کاربرد دارد؛ با نصب ردیاب کوچک احتمال پیدا شدن خودرو بعد از سرقت افزایش می‌یابد.

 رادار بین خطوط؛ وسیله‌ای برای استفاده از راهنما هنگام دور زدن

رادار بین خطوط معمولا در قسمت بالایی شیشه جلوی اتومبیل نصب می‌شود؛ این رادار زمان دور زدن و تغییر جهت ماشین و به دنبال راهنما نزدن راننده فعال می‌شود. این سیستم از طریق حسگر تغییر مسیر راننده را تشخیص می‌دهد. به‌ این‌ ترتیب پیغام هشدار به راننده فرستاده می‌شود تا احتمال وقوع تصادف را کاهش دهد.

 رادار نقطه کور خودرو؛ ابزاری ضروری برای ماشین‌های سنگین

راننده‌های ماشین‌های سنگین قطعا با مفهوم نقطه کور آشنایی دارند؛ البته تقریبا هیچ خودرویی نیست که نقطه کور نداشته باشد. ازاین‌رو راننده‌ها برای کنترل ماشین و مشاهده مسیر از انواع آینه بغل و عقب استفاده می‌کنند. بااین‌حال این آینه‌ها امکان مشاهده همه نقاط اطراف خودرو را فراهم نمی‌ساند و نقطه کور ایجاد می‌شود. نقاط کور برای ماشین‌های سنگین بیشتر است؛ به همین دلیل رانندگی با این ماشین‌ها حساسیت بالاتری دارد. 

یکی از انواع رادار خودرو که برای کمک به تسلط بیشتر راننده روی نقاط کور در نظر گرفته شده، سیستم مانیتورینگ نقطه کور نام دارد. حسگرهای رادار نقطه کور در سمت چپ و راست سپر عقب خودرو قرار می‌گیرد. این رادار با رصد کردن لحظه‌ای نقاط کور خودرو، هشدارهای لازم را در زمان مناسب به راننده می‌دهد. به‌این‌ ترتیب عملا از بروز تصادفات احتمالی جلوگیری می‌کند.

 رادار پارک خودکار ماشین؛ وسیله‌ای مناسب برای رانندگان مبتدی

رادار پارک خودکار ماشین یا AUTO PARK RADAR برای راهنمایی در هنگام پارک کردن خودرو کاربرد دارد. یکی از کاربردی‌ترین سیستم‌ها بین انواع رادار خودرو، بدون تردید رادار پارک خودکار است؛ به‌ویژه پارک دوبل زدن یکی از دغدغه افرادی است که به‌تازگی گواهینامه دریافت کرده‌اند؛ ازاین‌رو استفاده از رادار پارک خودکار ماشین وسیله‌ای ‌اید‌ه‌آل برای این افراد به شمار می‌رود. سنسورهای این سیستم توان تشخیص اشیا و موانع تا فاصله 4 متری خودرو را دارند.

وقتی رادار پارک خودکار را فعال می‌کنید، نیازی به استفاده از فرمان خودرو ندارید؛ بلکه کافی است مطابق هشدار صوتی این رادار خودرو با گاز و ترمز کار کنید. به همین سادگی خودرو در موقعیت مد‌نظر به‌صورت خودکار پارک می‌شود. یکی از مشکلات این سیستم، ناتوانی در شناسایی اشیای کم‌ارتفاع یا فرورفتگی‌های موجود در سطح معابر است.

 رادار ردیاب خودرو؛ ضامن حفظ امنیت این دارایی ارزشمند

رادار ردیاب خودرو یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین سیستم‌های رادار برای هر خودرویی محسوب می‌شود. ردیاب‌ها در قسمت‌های مختلف ماشین برای افزایش امنیت خودرو نصب می‌شوند. جی پی اس یا همان رادار ردیاب امکان گزارش‌دهی مکان جغرافیایی خودرو را فراهم می‌کند؛ بنابراین وسیله‌ای کاربردی است تا در صورت مفقود شدن خودرو از آن برای پیدا کردن سریع‌تر ماشین استفاده کنید.

ردیاب‌ها در قسمت‌هایی از ماشین نصب می‌شوند که در دید نیستند؛ به‌این‌ترتیب سارق متوجه وجود جی پی اس نخواهد شد و آن را از بین نمی‌برد. به‌طورکلی پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش امنیت خودرو از انواع رادار ردیاب استفاده کنید.

 خرید انواع رادار ردیاب از جی پی اس خودرو؛ اقدامی ضروری برای همه مالکین خودرو

در این مقاله به معرفی انواع رادار خودرو، کاربرد، ویژگی‌ها و محل نصب آن‌ها پرداختیم. هر یک از رادارهای خودرو کاربردهای مختلفی دارند که براساس نیاز راننده استفاده می‌شوند. برای مثال رادار نقطه کور برای ماشین‌های سنگین بسیار کاربردی است. یکی از ضروری‌ترین رادارهای خودرو، ردیاب‌ها به شمار می روند. ردیاب یا همان جی پی اس برای مکان‌یابی خودرو کاربرد دارند که امنیت این دارایی ارزشمند را افزایش می‌دهند.

برای خرید رادار ردیاب به سایت جی پی اس خودرو مراجعه و از انواع جی پی اس دیدن کنید. این سایت امکان تماس و دریافت مشاوره را برای افراد فراهم کرده است. در این‌صورت به‌راحتی بهترین نوع ردیاب را خریداری خواهید کرد. برای تماس با این سایت کافی است تا آدرس GPSKHODRO.COM را وارد کنید.

 

 

کدخبر: 931424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟