واردات کامیون؛ بهترین راهکار برای نوسازی ناوگان حمل بار کشور

 

 به همین دلیل دولت‌ها در اکثر نقاط جهان وظیفه دارند با ساخت جاده‌ها و بزرگراه‌ها در کنار نوسازی ناوگان حمل و نقل نقش‌شان را در توسعه اقتصادی ایفا کنند.

از همین‌رو دولت جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی نیز در بودجه سال 1402 با توجه به اهمیت زیرساخت‌های باربری در توسعه اقتصادی کشور و فعال شدن صنایع مختلف، مجوز واردات کامیون را صادر کرده‌اند.

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و باربری موجب می‌شود تا رشد اقتصادی سرعت پیدا کند و بسیاری از صنایع و معادن امکان دسترسی به مواد اولیه یا عرضه محصولات خود به بازار و مصرف‌کنندگان نهایی را داشته باشند.

چرا دولت مجوز واردات کامیون را در سال 1402 داده است؟

تحریم‌های بین‌المللی در چند سال گذشته موجب شده تا بسیاری از صنایع کامیون‌سازی امکان تولید یا مونتاژ انواع کامیون، کشنده، کامیونت و اتوبوس را نداشته باشند. همچنین کامیون‌های وارداتی از چین استهلاک زیادی داشته و با کیفیت پایینی که دارند، هزینه‌های بسیاری را بر روی دست رانندگان می‌گذارند.

از سویی دیگر نیاز بازار ماشین سنگین به خوردهای جدید و مدل بالا موجب شده تا قیمت‌ها به شدت افزایش پیدا کند. وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار و تامین نیاز ماشین سنگین رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل، مجوز واردات کامیون با عمری کمتر از 5 سال را صادر کرده است. بدین شکل رانندگان امکان خرید کامیون صفر کیلومتر یا مدل بالا را از برندهای معتبر اروپایی خواهند داشت.

مزایای واردات انواع کامیون و کشنده به کشور

واردات کامیون از تصمیمات مهم دولت در چند وقت اخیر بوده است که نقش مهمی در نوسازی ناوگان فرسوده کشور دارد. در حال حاضر تعداد زیادی از کامیون‌ها و کشنده‌های حمل تریلر فرسوده هستند یا استاندارد آلایندگی یورو 6 را ندارند. همین مسئله موجب می‌شود تا حمل مواد اولیه برای صنایع با سرعت پایینی صورت پذیرد.

از سویی دیگر، هزینه‌های بالای تعمیرات و نگهداری ماشین‌های سنگین فرسوده موجب می‌شود تا درآمد رانندگان به شدت کاهش یابد. همچنین کامیون‌هایی که دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 یا یورو 6 نیستند، امکان حمل بارهای ترانزیتی را به کشورهای اروپایی ندارند. همین مسئله موجب می‌شود تا فرایند صادرات کالا و محصولات تولیدی کارخانجات داخلی به سایر کشورها با مشکل مواجه شود.

با صدور مجوز واردات کامیون تا حدود زیادی این مشکلات برطرف می‌شود و مزایای دیگری نیز به دست می‌آید:

1-قیمت مناسب کامیون وارداتی

کامیون‌های وارداتی از اروپا قیمت مناسبی دارند. هر چند که با پرداخت هزینه‌های گمرکی، مبلغ تمام شده کامیون افزایش می‌یابد، اما رانندگان تا چندین سال نیاز به تعمیرات اساسی ماشین نخواهند داشت. به همین دلیل واردت کامیون توانسته رضایت اکثر رانندگان را جلب نماید.

2- تنوع مدل کامیون‌های اروپایی

واردات کامیون‌‎های اروپایی موجب شده تا مدل‌های متنوعی برای خرید در بازار وجود داشته باشد. تنوع در قدرت موتور، تعداد محور، امکانات کابین، محل قرارگیری باطری، سقف اتاق و... موجب می‌شود تا رانندگان با خرید کشنده اروپایی امکان حمل انواع تریلرهای چادری، یخچال‌دار، کفی، کمپرسی و تانکر را داشته باشند.

3-امکانات پیشرفته در کامیون‌های وارداتی

واردات کامیون از اروپا باعث می‌شود تا ماشین‌های فول آپشنی در کشور تردد کنند که دارای امکانات روز مانند سنسور نقطه کور، نوی‌گیشن، ریتاردر، اینتاردر و... هستند.

4-امکان حفظ محیط زیست با واردات کشنده

ماشین‌های سنگین وارداتی که ساخت برندهای مطرح اروپایی هستند، استاندارد آلایندگی را براساس قوانین کمیسیون اروپا رعایت می‌کنند. داشتن استاندارد یورو 6 موجب می‌شود تا آن‌ها کمترین صدمه را به محیط زیست وارد کنند.

5- ایمنی کامیون‌های وارداتی

در کامیون‌های مدل بالای اروپایی با بهبود اتاق و کابین، راننده دید بیشتری به اطراف دارد. به همین دلیل ایمنی افزایش می‌یابد. از سویی دیگر، امکانات ناوبری باعث می‌شود تا راننده تسلط کافی به محیط اطراف داشته باشد و حادثه‌ای پیش نیاید.

کامیون‌های وارداتی را چگونه خریداری کنیم؟

واردات کامیون کاری تخصصی است. برای خرید کامیون وارداتی از فروشندگان اروپایی و انتقال ماشین به داخل کشور باید به سراغ شرکت‌های بازرگانی رفت که دارای کارت بازرگانی معتبری هستند و مجوز صادرات و واردات انواع کالا به کشور را دارند.

رایان تراک با تجربه چندین ساله در واردات انواع کامیون، واردات اتوبوس، واردات خودرو سواری، واردات ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی، واردات قطعات یدکی انواع ماشین سنگین و... توانسته است به نیاز مشتریان داخلی پاسخگویی مناسبی داشته یاشد. شرکت بازرگانی رایان تراک با داشتن دفاتری در آلمان، مجارستان، مرز بازرگان و شهر مشهد؛ صفر تا صد واردات ماشین‌های سنگین و سواری را به کشور انجام می‌دهد و فرایند ترخیص از گمرک و پلاک‌گذاری را برای مشتریان پیگیری می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی در زمینه واردات کامیون، واردات اتوبوس، واردات کشنده، واردات ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی و خرید انواع لوازم یدکی ماشین سنگین نظیر لاستیک و تایر کشنده با کارشناسان رایان تراک تماس بگیرید:

شماره تماس دفتر بازرگانی رایان تراک در برج اداری آرمیتاژ مشهد: 05138339410

مراحل واردات خودرو سواری

مراحل واردات خودرو سواری

 

افزایش قیمت خودروهای سواری ساخت داخل و دلالی سفته‌بازان و واسطه‌ها باعث شده تا هیات دولت، وزارت اقتصاد، وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی تصمیم به آزادسازی واردات خودرو سواری بگیرند. ضوابط واردت خودروهای سواری توسط دولت به شرکت‌های بازرگانی ابلاغ شده است.

شرکت‌هایی که به صادرات کالا از کشور می‌پردازند، ارز دریافتی از فروش کالاهای صادراتی را می‌توانند صرف خرید خودروهای وارداتی نمایند که قیمتی بین 10 هزار تا 20 هزار یورو دارند. برای ثبت سفارش واردات خودرو سواری و اطلاع مدل‌های موجود خودروهای خارجی وارداتی به سایت رایان تراک مراجعه کنید یا در ساعات اداری با شرکت بازرگانی رایان تراک تماس بگیرید.

سخن پایانی

واردات کامیون، واردات کشنمده، واردات اتوبوس، خرید تریلر، واردات ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی، خودروهای سواری و قطعات یدکی نقش مهمی در کنترل بازار و تامین نیاز مصرف‌کنندگان دارند. برای خرید انواع ماشین سنگین و سبک وارداتی به سراغ شرکت‌های بازرگانی معتبری بروید که مجوزهای قانونی را در اختیار دارند و فرایند ترخیص از گمرک، پلاک‌گذاری و دریافت سند برای ماشین را با سرعت بالایی انجام می‌دهند.

 

کدخبر: 930974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟