راه های کسب درآمد در سفر را یاد بگیرید!

 

 شاید در ابتدا این موضوع را کمی غیر ممکن در نظر بگیرید؛ اما سال هاست که بسیاری از افراد عاشق سفر و ماجراجویی، با کمترین هزینه به گشت و گذار در دنیا پرداخته و هزینه های خود را با کار کردن در طول سفر پرداخت می کنند. احتمالا تا کنون شما نیز زمان زیادی را صرف پس انداز کردن مقداری پول برای شروع ماجراجویی های خود کرده اید. در ادامه فهرستی از 6 روش خلاقانه برای کسب درآمد در حین سفر را برای شما آورده ایم تا دغدغه کمتری برای هزینه های سفرتان داشته باشید. از این رو کافی است بلیط هواپیما تبریز را تهیه کرده و از این شهر زیبا سفر خود را شروع کنید و دیگر نگران سایر هزینه ها نباشید.

1- بلاگر سفر شوید.

اگر مهارت خوبی در نوشتن دارید یا عکس های بی نظیری می گیرید، می توانید به عنوان یک وبلاگ نویس مسافرتی فعالیت کنید. برای این منظور کافی است خاطرات، تجربیات و عکس های خود را از سفر در سایت یا وبلاگتان به اشتراک بگذارید. پس از مدتی که مخاطبان بسیاری جذب کردید، مراکز گردشگری، رستوران ها یا هتل ها برای تبلیغ به سراغ شما می آیند. از طرفی برخی از آن ها خدمات رایگانی را از جمله محل اقامت یا غذا در اختیارتان قرار خواهند داد.

2- فریلنسر شوید و به صورت دورکاری فعالیت کنید.

برخی از مشاغل هستند که نیازی به حضور فیزیکی در محل کار ندارند، بلکه تنها با داشتن یک لپ تاپ و دسترسی به اینترنت می توانید کسب درآمد کنید. از این رو هنگام مسافرت، دغدغه ای برای گرفتن مرخصی ندارید.

طراحی گرافیک، طراحی سایت، سئو، مترجمی، تولید محتوا، ادمین شبکه های اجتماعی و نویسندگی از شغل هایی هستند که با آموزش و به دست آوردن مهارت لازم می توانید برای خود انتخاب کرده تا هم سفر کنید و هم کسب درآمد داشته باشید.

3- در رستوران ها و کافه ها کار کنید.

از دیگر کارهایی که در سفر با آن می توانید هم به درآمد برسید و هم وعده های غذایی خودتان را تامین کنید، کار در کافه و رستوران است. با توجه به مهارت، تجربه و علاقه خودتان در یک کافه به عنوان سالن دار فعالیت کرده یا در بخش نظافتی رستوران ها کار کنید.

در حقیقت با چند ساعت کار در رستوران، علاوه بر این که غذای رایگان می خورید، هزینه جای خواب خود را نیز به دست می آورید. از طرفی بقیه ساعات روز را به گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری می پردازید. برای مثال می توانید با رزرو بلیط هواپیما تبریز، خود را به این شهر زیبا برسانید و با کار پیدا کردن در یکی از رستوران ها یا کافه های شهر، علاوه بر تامین هزینه سفرتان، مقداری پول پس انداز کنید تا به شهر بعدی بروید.

کسب درآمد

4- هنر دست خود را بفروشید.

اگر هنرمند هستید و به صنایع دستی علاقه مندید، محصولاتی از شهر خودتان را تولید کرده و در سفر به شهرها و کشورهای دیگر آن ها را بفروشید. بدون شک کارهای هنری و وسایل تزئینی خاص هر کشور برای مردم سایر نقاط دنیا جذابیت بیشتری دارد.

پس از خرید بلیط هواپیما به مقصد یکی از کشورهای مورد علاقه تان، نوبت به نشان دادن هنرتان می رسد. با تهیه کارهای هنری و دستی همچون میناکاری، خاتم‌ کاری، قلمزنی، طرح نقره، زیورآلات دست ساز، فیروزه کوبی، قلمکاری، ملیله دوزی و چرم دست دوز و طبیعی، نه تنها هزینه سفر خود را تامین می کنید، بلکه هنر و فرهنگ کشور را به دیگر نقاط دنیا نشان خواهید دارد.

5- تور لیدر حرفه ای شوید.

یکی از مشاغل خاص و جذاب دنیا که دقیقا با سفر در ارتباط بوده، تور لیدر بودن است؛ البته باید در این زمینه دانش و تجربه کافی نیز به دست آورید. به طور کلی تور لیدرها با همکاری شرکت های گردشگری و آژانس های مسافرتی، تورهای مختلفی را برگزار می کنند.

در واقع چنین افرادی علاوه بر این که با مسافران به نقاط مختلف دنیا سفر می کنند، حقوق نیز بابت این کار دریافت خواهد کرد.

6- در مسافرخانه ها و اقامتگاه ها کار کنید.

یکی دیگر از کارهایی که در بسیاری از کشورهای دنیا نیز رایج است، کار در هاستل ها، مسافرخانه ها و اقامتگاه های مختلف است. در حقیقت استفاده از یک جای خواب رایگان و درآمد کم از این طریق، می تواند بخشی از هزینه های سفرتان را جبران کند.

مسافرخانه ها و اقامتگاه

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت در فلای تودی

بدون شک زمانی که به فکر برنامه ریزی برای مسافرت هستید، اولین چیزی که به ذهنتان می رسد، هزینه های سفر است. در واقع ترک کار و سفر ایده خوبی نیست، مگر اینکه پول بی پایانی نصیبتان شود یا اینکه بتوانید در سفر کسب در آمد کنید. از این رو در متن بالا راه های مختلفی را برای شما معرفی کردیم تا به راحتی در حین مسافرت پول به دست آورده و هزینه های خود را تامین کنید؛ البته برای این منظور بهتر است، ابتدا توانمندی ها و مهارت های خود را در نظر بگیرید.

برای خرید بلیط هواپیما تبریز با مناسب ترین قیمت، همچنین رزرو بهترین هتل ها و اقامتگاه های اقتصادی، کافی است به سایت شرکت فلای تودی مراجعه کنید. در این سایت به آسانی مقصد و تاریخ سفرتان را وارد کرده و با مقایسه قیمت بلیط بهترین ایرلاین های داخلی و خارجی، بلیط خود را رزرو کنید. آیا شما تا به حال از سفرتان کسب درآمد کرده اید؟

 

کدخبر: 930218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟