نرم افزار سامانه مودیان و نحوه استفاده از آن

 

مهم‌ترین تفاوت این دو روش در هزینه آن است؛ درواقع ارسال مستقیم صورت حساب الکترونیکی نیازی به پرداخت هزینه ندارد، اما در روش دوم باید مبلغ مشخصی را به شرکت موردنظرتان پرداخت کنید. ارسال صورت حساب الکترونیکی به هر دو روش از طریق سیستم ارتباط با سامانه مودیان سپیدار امکان‌پذیر است. در این مقاله قصد داریم به آموزش سامانه مودیان بپردازیم و بهترین نرم افزار حسابداری را به شما معرفی کنیم.

نرم افزار سامانه مودیان چیست؟

نرم افزار سامانه مودیان نوعی نرم افزار حسابداری است که امکان ثبت مکانیزه صورت حساب‌های الکترونیکی را برای فعالان اقتصادی فراهم می‌کند. واحدهای صنفی و اشخاص حقوقی باید پایانه‌های فروشگاهی خود از جمله دستگاه کارت‌خوان بانکی و درگاه پرداخت الکترونیکی خود را در سامانه مودیان مالیاتی ثبت و آن‌ها را به این پلتفرم متصل کنند. این کار با استفاده از نرم افزار سامانه مودیان سپیدار امکان‌پذیر است و فرایند ارسال فاکتور فروش برای افراد تسهیل می‌شود.

معرفی امکانات سیستم ارتباط با سامانه مودیان

کلیه اشخاص حقوقی و مودیان می‌توانند با استفاده از نرم افزار سامانه مودیان سپیدار به این سامانه وصل شده و فقط با چند کلیک ساده، صورت حساب‌های الکترونیکی و فاکتورهای فروش خود را برای این سامانه ارسال کنند. البته به یاد داشته باشید که برای استفاده از نرم افزار حسابداری سپیدار و ارسال صورت‌حساب الکترونیکی باید نسبت به ثبت نام سامانه مودیان اقدام کنید.

 با استفاده از نرم افزار سامانه مودیان سپیدار از امکانات زیر بهره ببرید:

  • ارسال ساده و سریع صورت‌حساب‌های الکترونیکی در سامانه مودیان
  • ارسال صورت‌حساب به دو روش مستقیم یا با استفاده از شرکت‌های معتمد
  • ارسال فاکتور فروش با ارز غیر از ریال
  • استعلام وضعیت صورت‌حساب‌های ارسال‌شده به سامانه مودیان
  • وجود نگاشت‌های واحد سنجش، ارز، طرف حساب و کالا یا خدمات بر اساس قانون
  • ارسال فاکتور فروش مطابق با آخرین تغییرات سامانه مودیان
  • ارسال فاکتور برگشت فروش با آخرین تغییرات سامانه مودیان
  • دریافت خروجی اکسل در فرم جمع‌آوری صورت‌حساب سامانه مودیان
  • ارسال فیلد «مجموع سهم مالیات بر ارزش افزوده از پرداخت» به سامانه مودیان

اگر به‌دنبال یک سیستم ارتباط با سامانه مودیان آسان هستید، نرم‌افزار سپیدار سیستم با محیط ساده و جذاب بهترین انتخاب برای شما به شمار می‌رود. چنانچه قصد خرید نرم افزار سامانه مودیان سپیدار را دارید، کارشناسان فروش این مجموعه شما را به‌طورکامل راهنمایی خواهند کرد.

نحوه ارسال صورتحساب الکترونیکی توسط نرم افزار سامانه مودیان سپیدار

با استفاده از برنامه حسابداری سپیدار سیستم به‌راحتی می‌توانید به سامانه مودیان وصل شوید و صورت‌حساب الکترونیکی را ارسال کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

  1. برای انجام تنظیمات مربوط به سامانه مودیان در نرم افزار سپیدار باید از قسمت «تنظیمات نرم افزار» گزینه «سامانه مودیان» را انتخاب کنید. در صفحه بازشده تاریخ شروع ارسال صورت‌حساب و نحوه ارسال را مشخص کنید.

برنامه حسابداری

  1. در این مرحله باید وارد «تنظیمات سامانه مودیان» شوید. در این قسمت باید از تب «نگاشت ارز» ابتدا تنظیمات موردنظر ارز برای ارز معادل موردتایید دارایی، از تب «نگاشت واحد سنجش» واحدهای سنجش موردتایید دارایی، از قسمت «نگاشت کالا/خدمت» شناسه‌های کالا و خدمات و در بخش «نگاشت طرف حساب» نوع شخص خریدار را مشخص کنید.
  2. بعد از انجام تنظیمات، در فرم «جمع آوری صورت حساب سامانه مودیان» بازه تاریخی موردنظر را انتخاب و روی دکمه «جمع آوری» کلیک کنید. در این صورت کلیه فاکتورهای صادرشده در این بازه زمانی را مشاهده خواهید کرد. سپس با کلیک روی دکمه «ارسال» می‌توانید اقدام به ارسال صورت‌حساب‌ها به سامانه مودیان کنید.

صورتحساب الکترونیکی

  1. در مرحله بعد با انتخاب گزینه «فهرست صورت حساب سامانه مودیان» می‌توانید وضعیت صورت‌حساب‌های ارسال‌شده را مشاهده کنید.
  2. با انتخاب صورت‌حسابی که خطا دارد، قادر به مشاهده خطاهای برگردانده‌شده از سمت سامانه و رفع آن خواهید بود.

هرچند کار با نرم افزار سامانه مودیان سپیدار سیستم بسیار آسان است، اما تیم پشتیبانی و آموزش این مجموعه همواره آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما هستند. فقط کافی است با کارشناسان سپیدار سیستم تماس بگیرید.

اتصال آسان و سریع به سامانه مودیان با نرم افزار سپیدار

در این مطلب به بررسی نرم افزار سامانه مودیان سپیدار سیستم پرداختیم و نحوه استفاده از آن را با تصویر به شما آموزش دادیم. برنامه حسابداری سپیدار سیستم امکان اتصال راحت به سامانه مودیان و ارسال صورت حساب الکترونیکی را فقط با چند کلیک ساده برایتان فراهم می‌کند. با استفاده از نرم‌افزار سامانه مودیان سپیدار می‌توانید به دو روش مستقیم و از طریق شرکت‌های معتمد صورت‌حساب‌های الکترونیکی را به سامانه مودیان ارسال کنید.

با خرید نرم افزار حسابداری از سپیدار سیستم به مدت یک سال از پشتیبانی رایگان بهره‌مند خواهید شد. برای تهیه نرم افزار سامانه مودیان و دریافت مشاوره همین حالا وارد سایت سپیدار سیستم شوید. با استفاده از مقالات آموزشی سپیدار به‌راحتی می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیکی اقدام کنید.

 

کدخبر: 927280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟