طراحی و مزایای استفاده از آسانسور شیشه ای در ساختمان

 

این بالابرها طراحی خاصی دارند و از آن ها در مکان هایی همانند هتل های چند ستاره، منازل و ساختمان های مجلل، ویلاها، مراکز خرید لوکس، مجتمع های تجاری و غیره، استفاده می شود. استفاده از این آسانسورها، مسلما بر ارزش ملک و ساختمان می افزاید. در ادامه، قصد داریم به موضوع طراحی و مزایای استفاده از آسانسور شیشه ای در ساختمان ها بپردازیم.

طراحی آسانسور شیشه ای

طراحی آسانسور شیشه ای به نحوی است که کاربران می توانند به راحتی چشم انداز و محوطه اطراف را از درون کابین تماشا کنند. کابین این بالابرها می تواند به شکل دایره ای کامل، نیم دایره، مربع، مستطیل و چند ضلعی طراحی شود. در میان این مدل ها، شکل دایره ای این مزیت را دارد که امکان ایجاد نمایی جذاب و بسیار زیبا از اطراف را فراهم می کند. همچنین کاربران می توانند به شکل 360 درجه و بدون مانع محوطه داخلی و بیرونی ساختمان را به راحتی تماشا کنند. این بالابرها می توانند با هر دو سیستم محرکه کششی و هیدرولیکی کار کنند. در طراحی و ساخت کابین، علاوه بر شیشه های مقاوم، برای فریم ها نیز از جنس استیل استفاده می کنند که باعث استحکام و مقاومت بسیار زیاد آن می شود. البته با وجود سبک خاص این آسانسورها، محدودیتی برای طراحان در نحوه طراحی آن ها وجود ندارد و با توجه به سلیقه و خواسته های مشتریان، می توانند با شکل یا ظاهر خاصی طراحی و ساخته شوند.

مزایای استفاده از آسانسور شیشه ای

پس از بررسی طراحی آسانسور شیشه ای، در ادامه به بررسی مزایای استفاده از این سیستم ها در ساختمان ها پرداخته ایم. بدیهی است با وجود مزایای متعدد، مدیران و مالکان ساختمان ها بیشتر ترغیب می شوند تا این نوع بالابرها را برای نصب و راه اندازی در ساختمان، انتخاب کنند.

  • ظاهر زیبا و جذاب

می توان گفت اولین مزیت یک آسانسور شیشه ای، ظاهر زیبا و جذاب آن است. کابین شیشه ای خود به خود در نگاه افراد زیبا و جذاب به نظر می رسد. با وجود دیواره های شیشه ای کابین، نمای آسانسور از بیرون جذاب و منحصر به فرد به نظر می رسد.

نصب آسانسور شیشه ای توسط اوکسین لیفت

  • احساس آرامش در کاربران

در میان افراد مختلف، کسانی هستند که از قرار گرفتن در محیطی بسته و کوچک، احساس ترس و اضطراب می کنند. به این اختلال کلاستروفوبیا می گویند و استفاده از آسانسور شیشه ای برای چنین افرادی، گزینه مناسبی تلقی می شود. علاوه بر این گونه افراد، تماشای محوطه و مناظر اطراف، در ایجاد حس آرامش و آسودگی برای افراد مختلف، تاثیر می گذارد.

  • استفاده مناسب و بهینه از فضا

در آسانسورهای شیشه ای عمدتا از موتورهای گیرلس یا بدون گیربکس استفاده می شود. این نوع موتورها نیز به ساخت موتورخانه نیازی ندارند و در بالای چاه آسانسور نصب می شوند. همچنین بالابرهای شیشه ای نیازی به چاله یا چاهک همانند سیستم های دیگر ندارند و با ایجاد گودالی به عمق 30 سانتی متر، امکان نصب و راه اندازی دارند. در این صورت نصب آسانسور شیشه ای به حداقل فضا در ساختمان نیاز دارد و می توان از فضای مازاد استفاده بهینه ای کرد. البته با وجود نیاز کم تر به فضا، استانداردهای مختلف نیز در نصب و راه اندازی این سیستم ها رعایت می شود.

  • صرفه جویی در مصرف انرژی

مزیت دیگری که نصب آسانسور شیشه ای می تواند به همراه داشته باشد، صرف جویی در مصرف انرژی است. زیرا در این سیستم ها به هنگام روز از نور طبیعی برای روشنایی داخل کابین استفاده می شود و نیازی به روشنایی از طریق مصرف برق ندارند. با وجود تابش نور طبیعی در ساختمان هایی که نورگیر دارند، فضای داخلی کابین در این آسانسورها بسیار زیباتر و روشن تر دیده می شود. با توجه به این مزیت، مشتریانی که قصد استفاده از آسانسوری دارند که در مصرف برق بتواند صرفه جویی کند، مسلما آسانسور شیشه ای می تواند گزینه مناسبی محسوب شود.

  • ایجاد ترکیب مناسب بین آسانسور و نوع معماری ساختمان

شکل آسانسورهای شیشه ای به نحوی است که بین معماری درون و بیرون ساختمان، هماهنگی و ترکیب مناسبی را ایجاد می کنند. این سیستم ها می توانند هماهنگی مناسبی بین جزئیات و عناصر ساختمان نیز ایجاد کنند. در این صورت نما و دکوراسیون ساختمان، ظاهر زیبا و جذابی به خود می گیرد. همچنین با تابش نور طبیعی به ساختمان و آسانسور شیشه ای، این ترکیب و هماهنگی بیشتر به چشم خواهد آمد.

  • تفریح و سرگرمی

کاربرانی که سوار بر آسانسورهای شیشه ای می شوند، می توانند به راحتی فضا و مناظر اطراف را به تماشا بنشینند. می توان گفت تماشای محیط بیرون، نوعی سرگرمی و تفریح برای کاربران تلقی شده و متوجه گذر زمان نمی شوند. این مزیت به خصوص برای کودکان و نوجوانان می تواند جالب تر باشد و با دیدن مناظر اطراف به هنگام بالا رفتن آسانسور، خاطرات خوشایندی را نیز تجربه کنند.

  • امکان طراحی آسانسور در مدل های متنوع

آسانسورهای شیشه ای با وجود ساختار خاصی که دارند، این امکان را به طراحان می دهند تا با توجه به سلیقه مشتریان، بتوانند مدل های متنوعی را طراحی و تولید کنند. زیرا امکان مانور روی طراحی کابین از قبیل دایره ای یا اشکال دیگر وجود دارد که بسته به نظر و سلیقه مشتریان، می تواند متفاوت انجام شود. اما در آسانسورهای معمولی که کابین آن ها پوشیده است، امکان مانور بیشتر روی طراحی متنوع وجود ندارد.

  • ارتقای ارزش ملک

خرید و نصب آسانسور شیشه ای باعث ارتقای ارزش ملک می شود. البته تمامی آسانسورها می توانند ارزش ملک را ارتقا دهند. اما آسانسور شیشه ای به دلیل آن که نوعی بالابر لوکس به شمار می رود و توجه کاربران را به خود جلب می کند، در ارتقای بیشتر ارزش ملک تاثیرگذار است. پس در ساختمان های مختلفی که از این آسانسورها استفاده می شود، ارزش آن ها به مراتب ارتقای بیشتری خواهد یافت.

شرکت اوکسین لیفت، مجری انواع آسانسور شیشه ای در مدل های مختلف

شرکت اوکسین لیفت، مجری انواع آسانسور شیشه ای در مدل های مختلف

در میان شرکت های آسانسوری که به تولید آسانسورهای شیشه ای می پردازند، شرکت اوکسین لیفت برندی متمایز به شمار می رود. زیرا این شرکت با بهره گیری از فناوری های روز و نیز استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته، کار طراحی و تولید آسانسورهای شیشه ای را با روش های جدید به انجام می رساند. در نتیجه، آسانسورهایی که تولید می شود، از انواع امکانات و فناوری ها بهره مند بوده و کاربران می توانند استفاده راحت و لذت بخشی از آن ها داشته باشند. شرکت اوکسین لیفت تلاش می کند تا آسانسورهای شیشه ای را طبق سلیقه و خواسته های مشتریان طراحی و تولید کند تا از این طریق، احساس رضایتمندی و اعتماد مشتریان را کسب کند. مطمئنا خرید آسانسورهای شیشه ای از شرکت اوکسین و نصب آن ها در ساختمان، می تواند علاوه بر کارایی و کیفیت، طول عمر بالایی نیز به دنبال داشته باشد.

 

کدخبر: 926981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟